Router na een hub

• Onderwerp starter Onderwerp starter eja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Beste allen,

Ik zit hier al enkele uren aan een probleempje mezelf te overpeinzen. Ik heb een kabal abonnement waarmee ik thuis 4 IP adressen van mijn provider (telenet blegie) ter beschikking heb. Geen probleem als ik een hubje achter mijn kabelmodem hang, maar nu .... ik wil drie IP adressen gebruiken op de hub (om gemakkelijker aan servers te kunnen ftp, www, ....) en een IP adress aan een router te hangen waar ik laptops draadloos op kan hangen.... daar loopt het dus mis. Ik ga ervan uit dat een router achter een hub zich ook maar voordoet als een pc'tje die via DHCP aan een ip adres wil geraken (via een hub naar mijn provider), maar hier wringt dus het schoentje. De router deelt ip adressen uit aan zijn lan kant maar kan geen adres bemachtigen aan de wan kant ( een hub). Zijn er hier speciale instelling nodig op mijn router??? En neen poorten openstellen op de router ben ik tegen, ik heb immers voor 4 ip adressen betaald en ik wil die kunnen delen ook!
Thankzzzz

Als ik het goed lees, bij Telnet, heb je nu een kabelmodem/router, met 4 uitgangen en 4 ip adressen, waarom dan die hub?

Overigens kun je de DHCP server, in die extra router, gewoon uitzetten, en werkt hij als bridge, alleen zul je alles wat erachter hangt, vaste ip adressen moeten geven, in de range, die je in kunt stellen, in die router.

Als ik het goed lees, bij Telnet, heb je nu een kabelmodem/router, met 4 uitgangen en 4 ip adressen, waarom dan die hub?

Overigens kun je de DHCP server, in die extra router, gewoon uitzetten, en werkt hij als bridge, alleen zul je alles wat erachter hangt, vaste ip adressen moeten geven, in de range, die je in kunt stellen, in die router.

Nee, ik heb me waarchijnlijk verkeerd uitgedrukt, kabelmodem met een uitgang, die UTP gaat in een hub en achter die hub wil ik 3 pc's hangen en een router die een addres krijgt van e DHCP van mijn provider, met daarachter een eigen DHCP server....... is ingewikkelder dan nodig, ik weet het maar ik wil dit aan de praat krijgen, lijkt me niet onmogelijk

Thankzzzzzz

Dat zeg ik, in de router de DHCP server uitzetten, en de pc die er achter komt, een vast ip adres geven, die kan dan weer rustig als dhcp server werken.

Maare, als de router er aan hangt, en die geeft ook dhcp adressen uit, dan is het toch al rond? moet je alleen een vast ip adres van de isp geven, een passieve verbinding dus.

Neem dan ook aan, dat je van de isp, 4 vaste ip adressen krijgt.

Ik zou zoizo geen hub gebruiken, voor 20 euro heb je een 8-poorts sweexs 10/100mbps switch, prima voor thuis situaties

Als je je router op BRIDGE zet, en dan de switch/hub met een cross-utp-cable aan de router verbind, maakt elke pc direct verbinding emt het internet. heb het zo ook thuis gedaan, nooit problemen mee. (als je de router op BRIDGE zet, zorg dan wel voor een goede firewall op ELKE pc in het netwerk

Ik denk, en met mij meer ;) . dat dit probleem na drie maanden wel opgelost zal zijn.
Dus zet ik hier maar een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan