router na experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

kerkuil

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Mijn experiabox is vol nu heb ik nog een router van icidu ni 707539 liggen, die wilde ik erbij plaatsen.
dan heb ik er 3 poorten bij (alles bekabeld)
Nu had ik al andere topiks bekeken maar het lukt me niet om het aan de praat te krijgen.
Voor de duidelijkheid Siemens experiabox, icidu router, 2 pc met xp 1pc pentium 3 met win 98 2 ed,1 laptop met win7, 1 tv, 1 laptop xp, en in de toekomst een nas.
Hoe sluit ik de router aan en stel hem in.

waarom gebruik je geen switch aan de icidu router.

EB ben ik nodig voor m'n internet,
router heb ik liggen
switch moet ik kopen

dan zet je in de router de dhcp uit.
en gebruik je de wlan aansluiting niet.
dus in het eerste poortje komt dan je internet aansluiting.
dan heb je nog drie poortjes over.

Ik denk niet dat het zo simpel is,
de dhcp server uitgezet.
Maar het werkt niet
Lampjes branden wel
Maar geen internet
de pc's zien elkaar ook niet.

Het ip adres van die router (nu switch) ligt in de range van de experia buiten de dhcp range ervan?

Lees de vraag nog eens?
In de IP range van die experia maar buiten de DHCP range ervan, tis immers een vast ip adres.
Soms is het opgeven van het mac adres van die experia opgeven ook nog nodig.

Als ik in de status zie van de experia zie ik wel alle aangesloten app. De app die via de icidu zijn aangesloten hebben een hoger
nummer dan de app. die op de experia zijn aangesloten. ik heb het mac adres gekloond. het werkt nog steeds niet . ik snap er niets van

Laatst bewerkt:
Ik ook niet, overigens bedoelde ik het mac adres van de experia die je miss in die icidu moest ingeven, niet clonen.

Net even geprobeerd met een Netgear wnr2000V1 die ik nog had liggen en die doet het hier ook niet, geen wifi contact met de router te krijgen.

Gein, helemaal in de war nu.:P

Bedraad geen probleem, dhcp uit en ip adres veranderen naar de range van de router buiten de dhcp range was daarvoor al voldoende en van lan poort naar lan poort, was nodig om hem verder in te stellen.
Toch niet per ongeluk de wlan poort gebruikt?

Nee wlan poort niet gebruikt. DHCP server uit en ip veranderd maar werkt nog niet.

waarom ip veranderd ?
je hebt de dhcp toch uit staan.

Gein, helemaal in de war nu.:P

Bedraad geen probleem, dhcp uit en ip adres veranderen naar de range van de router buiten de dhcp range was daarvoor al voldoende en van lan poort naar lan poort, was nodig om hem verder in te stellen.
Toch niet per ongeluk de wlan poort gebruikt?
Dit gedaan

De vraag bij deze maar weer opgepakt. Moet toch op te lossen zijn??
Gr kerkuil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan