Router naar Wlan Switch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dimplex

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Hey,

Ik heb een vraag.
Ik heb een Thompson Router.
Werkt perfect.
Nu wil ik boven een Wlan verbinding.
Computer heeft al alle drivers en draait op win 2000.
Ik maak verbinding met zoon usb ontvanger.
Nu heb ik het ontvangst getest met mijn PSP en het is 50/75%.
Als ik verbinding maak met de switch, doet hij het goed.
als ik het IP intoets doet hij het ook goed.
Maar zodra ik naar Bijv. Google.nl wil zegt hij dat hij geen verbinding kan maken met de server? wat doe ik fout?:(

Groetjes Jeroen

PS ; Zo is de opstelling:

modem
|
Router
|
Pc1 / Wlan Switch
|
Wlan PC win 2000​

Laatst bewerkt:
Misschien een Firewall die iets blokt, je kan toch ook gewoon een WiFi kaart in laten zetten :confused:

Dat lijkt me beter of niet ?? :thumb:

Een ingebouwde WLAN kaart kan beter zijn, maar dit is echter niet altijd het geval.
kan je me aangeven hoe je de bedrading precie shebt liggen. gaat het draad van pc1 naar wlan switch of hie moet ik dat zien?

Een tweede en misschien wel de oplossing is door je WLAN switch in de bridge mode te zetten. Dit wil zeggen dat hij puur het signaal vanuit de router forward naar je draadloze apparaten. Hij zal dan niet zelf als DHCP server dienen, maar puur als tussenstation.

Vaak kan je bridge mode aanzetten bij de setup van een switch

als ik het IP intoets doet hij het ook goed.
Maar zodra ik naar Bijv. Google.nl wil zegt hij dat hij geen verbinding kan maken met de server? wat doe ik fout?

Bedoel je daarmee dat als je het ip-adres van bijvoorbeeld google.nl intikt het wel goed gaat? Dan heb je waarschijnlijk een probleem met de DNS-server.

Doe op beide pc's het volgende:

start> uitvoeren > cmd
In het dan verschenen dos-venster tik je:
ipconfig /all

Dan staat daar iets over een DNS-server. Dit moet op beide ingevuld zijn. En op de pc waar je wel kan internetten is het dus goed, en die andere niet.

Dan ga je vervolgens naar netwerkverbindingen, en doe je rechtermuisknop op de draadloze verbinding, en kies je voor eigenschappen.
In dat menu klik je in het lijstje tcp/ip aan, en kies je voor de knop eigenschappen.

Dan heb je daar iets over DNS-servers staan, vul daar de waarde in die je op de wel werkende pc hebt zien staan. Als het goed is zou het dan nu wel moeten werken.

Probeer anders een deze url: http://212.79.247.24

Dan zou je op helpmij.nl moeten uitkomen.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan