Ik ben in het bezit van een Dlink dir-855, ReadyNAS Duo en een aantal Gembird-IP camera's.
De bedoeling is dat dit allemaal samen gebruikt kan worden en ook via het internet benaderbaar moet kunnen zijn.
Nu moet ik zeggen dat ik eerst een Linksys WRT54 router heb gehad en dat ik toen alles wel werkend gekregen heb, maar nu dus helaas niet meer......
Binnen mijn netwerk werkt alles wel goed en ik kan met alle pc's overal inkijken.
Daarom heb ik het idee dat er iets met de portforwarding aan de hand moet zijn.
Ik heb bijv.daar aangegeven:
CAM1 / 192.168.1.190 / TCP 80 /UDP 80
NAS / 192.168.1.180 / TCP 21 /UDP 21
Volgens mij had ik toendertijd ook zoiets ingevoerd, maar ik weet het niet meer zeker.
Nu krijg ik als ik via de browser en mij ipadres proberen te krijgen, pagina niet gevonden.
Weet zet me weer even op het goede pad?
De bedoeling is dat dit allemaal samen gebruikt kan worden en ook via het internet benaderbaar moet kunnen zijn.
Nu moet ik zeggen dat ik eerst een Linksys WRT54 router heb gehad en dat ik toen alles wel werkend gekregen heb, maar nu dus helaas niet meer......
Binnen mijn netwerk werkt alles wel goed en ik kan met alle pc's overal inkijken.
Daarom heb ik het idee dat er iets met de portforwarding aan de hand moet zijn.
Ik heb bijv.daar aangegeven:
CAM1 / 192.168.1.190 / TCP 80 /UDP 80
NAS / 192.168.1.180 / TCP 21 /UDP 21
Volgens mij had ik toendertijd ook zoiets ingevoerd, maar ik weet het niet meer zeker.
Nu krijg ik als ik via de browser en mij ipadres proberen te krijgen, pagina niet gevonden.
Weet zet me weer even op het goede pad?