router netgear WGR614 werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

siddharta23

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2001
Beste,

Ik gebruik winXP Home op mijn laptop.

Internet = kabelmodem van Telenet

Heb een router van Netgear gekocht voor draadloos te kunnen surfen.

Met de bijgeleverde wizard op CD heb ik deze kunnen instellen, heb ook bijna een week draadloos kunnen surfen. Maar de volgende dag, als ik mijn computer opstartte en scande naar de routers in omgeving, kon ik mijn router niet zien.

Heb de stekker uitgetrokken van de router van mijn modem, 20 sec gewacht, terug modem opgezet en later router. Sindsien kan ik niets meer doen met de router.

Resetknopje langs achter ingeduwd voor 20sec, ook niets, het wil niet resetten en alle lampen vooraan pinken (LAn en WAnpoorten).

Is mijn router kapot?

Kan er mij iemand helpen aub,

sorry ben niet echt goed in deze zaken, beetje amateuristisch uitgelegd, maar ja...

alvast bedankt.

NETGEAR Helplijn

Bel overdag naar 078-150673 voor telefonische hulp van NETGEAR Belgie

hey,

bedankt voor je reactie.

heb het nu pas kunnen lezen(vandaag is zaterdag, zla in de week is proberen), maar waarom raad je dat aan?

is mijn router kapot ofzo?

of weten jullie meer om mij verder te helpen?

alle lampjes blijven pinken en kan router niet resetten!!

dank u

Kun je ook niet met een utp kabelverbinding in de router komen [IPadres 192.168.1.1 , default username: admin, password: password ...... tenzij je dit gewijzigd hebt...] om te zien welke instellingen niet kloppen...?

Bedankt,

ik zal is proberen wat er op die link van je staat peter.

één ding is mij al opgevallen: in dat uitleg vertellen ze dat ik met de ethernetkabel van de modem, mijn modem rechtstreeks met de router moet verbinden op de LANpoort en met de ethernetkabel geleverd bij de router, mijn computer moet verbinden met de router op een WANpoort.

ik had tijdens de installatie alles gedaan zoals beschreven maar had de kabels omgekeerd gebruikt, kan dit dan inderdaad voor problemen zorgen, het zijn toch 2 ethernetkabels die dezelfde functie hebben?

zal zeker nog laten weten hoe het afloopt.

Als dat er staat is dat FOUT....

De router dient via de WAN poort met het modem verbonden te worden..... De computers worden aangesloten via de LAN poorten.... [reden waarom er 1 WAN poort is en vier LAN poorten]...

ja sorry, dit is fout getypt van mij, het was degelijk geinstalleerd zoals jij het zegt.

probleem is dat het een week heeft gewerkt en dan plots niet meer, ik ging kijken naar mijn router en zoals ik al aanhaalde, alle lampjes vooraan knipperen, stroom uithalen of resetten, niets helpt, vanaf het moment dat ik het terug opstart krijg ik weer die knipperende lampjes.

Sorry m'n beste.... maar die lampjes hóren te knipperen......! [erg vlug] Dat betekent dat er communicatie is tussen de poorten onderling en het WAN..... Een brandend, stilstaand lampje, betekent dat die poort wel aangesloten is, maar dat de PC geen verbinding maakt.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan