Router/Netwerk: Kan geen zaken downloaden, wel internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorico

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2013
Ik ben in het bezit van een Sitecom WLR-4000 router. Op onze router zijn enkele computers draadloos en is er 1 met draad aangesloten.
Op de computer die met draad is aangesloten, is met een frequentie van ongeveer eens in de 2 dagen lijkt het, niet mogelijk om ook maar een enkel bestand te downloaden. Dit terwijl surfen op internet e.d. wel allemaal probleemloos werkt en ook als ik een download speedtest doe lijkt het probleemloos te werken. Als ik een bestand download dan komt zelfs het scherm waarin gevraagd wordt waar ik het op wil slaan niet eens in beeld. De browser (IE, Firefox, Chrome) blijft gewoon eeuwig laden zonder enig resultaat. Ook als ik een online spel (Guild Wars 2) opstart, waarvoor hij eens in de zoveel tijd enkele gegevens moet downloaden weigert hij dat.

Wanneer ik de router reset is het probleem weer weg voor een dag of 2 waarna het probleem zich opnieuw voordoet. Vandaar ook dat ik denk dat het probleem zich voordoet in mijn router, dan wel de instellingen hiervan.

Is er iemand die enig idee heeft waar in mijn router het verkeerd gaat en wat ik daar eventueel aan kan doen om dat te verhelpen?

Laatst bewerkt:
als je een website bekijkt download je ook bestanden van de server, dus bestanden kun je downloaden.
probeer eens te kijken hoe snel je internet is (bijv. op deze site http://www.speedtest.net/)

Internet is snel genoeg, de speedtest geeft ook geen problemen aan daarom vind ik het juist zo raar.

1/Welke windows versie draait er op die pc?
2/Heb je de machine al eens grondig laten scannen door je antivirus en door MBAM? Doe dit wel wanneer de computer is opgestart in veilige modus met netwerkmogelijkheden.
3/Welk antivirus pakket heb je trouwens?

1. Windows 7 Home Premium 64 bits versie
2. Zal ik zo snel mogelijk eens doen, dan pas ik dit bericht aan.
3. AVG Free edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan