Router niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

greacus

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Hoi,

Ik ben de hele middag bezig geweest om mijn internet weer aan de praat te krijgen... zonder succes.

ik heb instellingen van andere pc's bij ons thuis gebruikt om internet te verkrijgen(statische DNS en IP etc.), maar dit lukte niet.

Nu heb ik de optie in het cmd gebruikt: ipconfig /renew
en ipconfig /release

maar beide zeggen dat ze het modem niet kunnen vinden.

als ik bij de netwerk adapter kijk, blijft er staan: identifying...
als ik alles handmatig invoer (dus statische IP en DNS) krijg ik geen standaard gateway, maar met dynamisch krijg ik dit ook niet.

ik werk met een kabel, dus niet draadloos. En dezelfde kabel werkt wel bij een andere laptop.

Ik heb windows 7 draaiende op de pc met het probleem(op de laptop waar het wel werkte zit ook win 7)

Hoop dat jullie een oplossing hebben en alvast bedankt voor jullie hulp!

Hallo,

Doe eens als je een statisch in geeft(alles hier onder is een voorbeeld):

IP adres > 192.168.1.70 (voorbeeld)
subnet > word automatisch meegegeven, dus is altijd goed.
gateway > 192.168.1.1 of 254 (voorbeeld)

Handige tip:
Je moet handmatig het IP van de router weten zoals in het voorbeeld. Ook altijd invullen dat is voor de pc een weg naar buiten. DNS hoeft niet.. Omdat je pc als hij het niet weet het naar de router stuurt dus komt altijd goed aan.

Tweede wat je kan proberen is:

In de router controleren of je DHCP aan staan. Zo ja, voor hoeveel gebruikers zet dat desnoods omhoog naar bijvoorbeeld: 100 of 50.

Verder wens ik je veel succes met het oplossen hier van!

Laatst bewerkt:
statische IP adres en standaard gateway heb ik al geprobeerd met verschillende adressen die op andere pc's wel werken(standaard gateway hetzelfde adres, ip iedere keer anders.)

DHCP staat volgens de computer aan, op de router heb ik een viertal unknown apparaten staan, waarvan er eentje inactief is en het ip op statisch staat. wij hebben echter maar 3 pc's... overigens kan ik het in de router de ip toewijzing niet veranderen. heb wel de fabrieksinstellingen hervat... zonder resultaat.

ip van de router zelf is toch de standaard gateway?

heb net ontdekt dat bij de geavanceerde netwerk opties 'netwerkdetectie' uitgeschakeld is. maar als ik deze inschakel en op wijziging opslaan druk en opnieuw kijk, staat ie weer terug op uitgeschakeld!

weet iemand hoe dit komt?!

alvast bedankt

Modem of router modem?

Hoe ziet je netwerk er precies uit? Welke ISP?

Als je DHCP gebruikt, is het voor de handh liggend om de IP adressen en DNS op dynamisch, automatisch verkrijgen te zetten.
De router is inderdaad de standaard gateway.
Mvg Leo

ik weet niet precies het verschil tussen een modem en een router, maar die wij hebben kan ook draadloos internet geven, maar wij gebruiken gewoon een kabel.

wat is een ISP?

we hebben 3 connecties aan de router gekoppeld zitten. waarvan 2 altijd vast verbonden zitten en 1 connectie of aan een extra computer zit of aan een extra laptop. (dus 3e connectie is gedeeld)

Laatst bewerkt:
ISP > Internet Service Provider

Modem > heel simpel en kort door de bocht is het apparaat die je de hele weg naar buiten brengt.

Router > verbind jou netwerk met het internet inclusief de computers op het netwerk.

Kun je een schermafdruk maken van je netwerkkaart: configuratie scherm > netwerkcentrum > adapter instellingen > eigenschappen/details.
Je zegt dat een andere PC wel werkt, staat je driver van de netwerkkaart wel goed geïnstalleerd?
Heb je al eens eerder internet op deze computer gehad?
Wat voor merk en type modem/router heb je?

ISP is dan KPN denk... en dan hebben wij zakelijk internet. en ik denk dat wij een modem hebben.

Ik heb het hele jaar al gewoon internet op die computer MAAR... ik heb vanochtend met malwarebytes antimalware een virus/malware verwijdert uit het svchost process. en sindsdien heb ik geen internet meer. zoals ik al zei... HET PROBLEEM IS DAT IK NETWERKDETECTIE NIET KAN INSCHAKELEN, want dat staat bij alle andere computers aan, maar als ik dat bij mijn pc aanzet en de wijzigingen opsla springt ie terug naar 'uitgeschakeld'.

Merk modem: Thomson Gateway TG789vn

Bedankt voor jullie hulp allemaal!

Zit in je lan kaart, wat staat er in apparaatbeheer over?

Je kun die lan/netwerkkaart daar deïnstalleren en rebooten, dan worden de drivers weer geïnstalleerd als het goed gaat, probeer dat eerst eens.

Is lan kaart hetzelfde als mijn netwerkadapter?

want mijn netwerk adapter is van intel, en daarin heb ik al verschillende diagnostische tests gedaan, die waren allemaal goed behalve de connectie(hardware en kabel waren goed)

is het mogelijk dat malware ervoor zorgt dat ik netwerkdetectie niet aan kan zetten?

Laatst bewerkt:
is inderdaad het zelfde, even verwijderen en opnieuw starten. Er wordt dan aangeven nieuwe hardware gevonden. Dit word dan weer geïnstalleerd.
Daarna zou alles weer gewoon moeten werken. Werkt dit niet. Dan heeft het misschien toch met het virus te maken. Heb je een herstel punt gemaakt?

Tja, het werkt niet maar je zegt nu wel dat de adapter goed is en de kabel, iets klopt er niet, maare , de optie doe je zeker dan maar niet en blijf je doormodderen?
Wat is het merk en type van de PC?

ik heb vanochtend met malwarebytes antimalware een virus/malware verwijdert uit het svchost process. en sindsdien heb ik geen internet meer.

Volgens mij is er iets te veel verwijderd.
Kun je ook herstellen naar een eerdere werkende configuratie.

ja, ik denk dat er of teveel verwijdert is of dat het een heel hardnekkig virus is... krijg error berichten bij het openen van systeem herstel en backup. ook windows security werkt niet. opstarten duurt ineens veel langer. herinstalleren van de driver van de netwerkadapter werkte trouwens ook niet.

ik heb nog een backup staan op m'n externe hardeschijf... deze ga ik nu gebruiken want er zit niks anders op denk :(

Misschien mosterd na de maaltijd,maar malwarebytes te pas en te onpas zomaar gebruiken is niet zo wijs.
Het kan meer verwijderen dan je lief is.
Gebruik het alleen als er niets anders meer werkt.

op meerder fora werd gezegd te scannen met antimalware... om svchost virusvrij te krijgen... maar dat was dan denk niet zon goed idee nee

Persoonlijk heb ik nooit gemerkt of gelezen dat MBAM onterecht iets verwijderde.
Het lijkt me dat er sprake was van een serieuze besmetting.
Herstellen lukt helaas niet altijd bij een vervelden besmetting.
Blijkbaar heeft Palomino daar andere ervaring mee.

Systeem herstel is niet aan te raden bij een besmetting.
Beter is het dan om de oude herstel punten te wissen (door uit en weer inschakelen)
Misschien is het mogelijk om de beschadigde systeem bestanden te repareren met sfc /scannow
uitleg

Gelukkig heb je nog een back up, dat kan nog wel eens de beste oplossing zijn.

Welke antivirus gebruik je trouwens, buiten MBAM?

... backups en herstel werkt niet meer. krijg verschillende errors, zelfs in safe mode. ook sfc werkt niet helaas.

naast MBAM heb ik AVG internet security 2013

ik ga maar eens windows 7 opnieuw installeren denk :/

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie hulp!!!

Net zoals crap cleaner kan Mbam wel degelijk bestanden verwijderen die niet verwijderd dienen te worden.
Al een paar keer ervaring mee gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan