router niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

BellaBella

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Hoi,

Ik probeer net m'n router in te komen (Linksys WAP54G draadloos access point) Normaal gesproken verschijnt er een boxje waar je dan het admin wachtwoord moet invullen en vervolgens verschijnt de pagina van de router, echter na het inlogboxje verschijnt nu niks. Ik gebruik sinds kort IE7 en ben nadien niet meer in de router geweest. Kan dat het zijn??

BellaBella

Ik ken het probleem niet bij IE7, maar wil je het zeker weten installeer naast IE firefox of opera o.i.d. dan kan je kijken of het aan IE ligt.

Nogmaals ik heb het niet kunnen vernemen als probleem met IE, maar alle situaties zijn gelukkig of jammer genoeg niet overal gelijk :D

Hoi,

Ik probeer net m'n router in te komen (Linksys WAP54G draadloos access point) Normaal gesproken verschijnt er een boxje waar je dan het admin wachtwoord moet invullen en vervolgens verschijnt de pagina van de router, echter na het inlogboxje verschijnt nu niks. Ik gebruik sinds kort IE7 en ben nadien niet meer in de router geweest. Kan dat het zijn??

BellaBella

Volgens mij moet je in de adresbalk intikken http://xxx.xxx.xxx.xxx
en dan op de plaats van de xxx natuurlijk het IP nummer van jouw router. Dat nummer vind je in de handleiding. Het kan zijn dat om veiligheidsreden, de router alleen nog te benaderen is via een kabel en niet meer draadloos

Bedankt beide voor het aandragen van oplossingen. Helaas,..Met Mozilla Firefox heb ik hetzelfde..er verschijnt na het invullen van wachtwoord een blanco pagina. Het rare is...wanneer je een foutief wachtwoord of account invult er meestal kwam te staan iets in de trant van "you're not autorised'of iets dergelijks. Misschien heeft iemand dit in huis aanepast. Ik ga maar es opnieuw vragen en anders maar de router restetten.

Bedankt en groetjes,

BellaBella

Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Ik had weer toegang tot mijn router na een volledige reset: alle stroom van de computers en router afhalen (dus echt alle stekkers eruit), daarna in volgorde alle stroom er weer op (dus eerst eventueel modem, dan router, dan computer.

Probeer het eens.

Succes, Rob

Eergisteren had ik met mijn access point (Asus WL-300g) een vergelijkbaar raadsel.
Wat bleek, spontaan bleek het toegekende (en in de lijst verankerde) DHCP adres veranderd te zijn naar de 10.0.0.x range ipv 192.168.1.x.
De router zit hier dan wel niet ingebouwd in het access point, maar dit verhaal klinkt net zo onwaarschijnlijk bij externe als bij ingebouwde routers.
Gelukkig had de Asus een speciaal zoekprogramma, anders was ik nu nog aan de speur. Als je Linksys iets dergelijks heeft, ff gebruiken om in elk geval zoiets uit te sluiten.

succes!

Bedankt voor de reacties. ik ga hier asap mee aan de gang. Ik laat nog weten of het heeft gewerkt.:thumb:

Groetjes,
BellaBella

Ik heb de stroom van alle apparaten gehaald, icl modem, router enz enz..Hierna alles weer aangesloten, hierna was de klacht verholpen; Ik kan weer in de router komen! allemaal bedankt voor het meedenken:thumb:

groetjes,
BellaBella

Yay, 'k ben nu ook "member".

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan