router nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
De meeste moderne laptops bevatten geen modem meer. Alleen 1 of 2 LAN aansluitingen. Wil je dus internet dan is een router wel nodig, maar die kun je niet zomaar los kopen. Je moet eerst bij je provider een abbonement nemen en dan kan je de router pas koppelen aan de telefoonkabel. Meeste routers hebben wireless internet en dat is wel zo handig voor een laptop.

Laatst bewerkt:
Het Sagem-ding is m.i. geen modem. Hangt bij zus ook nog een modem aan de muur die in verbinding staat met het Sagem-ding?

Dinux,
bedankt.
Zus heeft al jaren een abonnement.
Ze moet niet mobiel zijn.
Een nieuwe modem of router kopen kan hier wel,
ik deed het al voor mijn pc.
Alleen had men mij gezegd dat die eenvoudige modems zoals vroeger niet meer bestaan. Het is nu al router wat de klok slaat.
En een modem vond ik heel simpel aan te sluiten.
Ik ga dus mijn tanden breken op een router.

een router gaat niets doen zonder modem aan de muur, maar ik ga het niet nog een keer vragen... :rolleyes:

Het is niet zo erg als het lijkt. Als je eenmaal alles hebt ingesteld dan werkt het veel prettiger en je kunt er ook veel meer mee. Het enige waar je even mee moet spelen is de beveiliging. Dat is een belangrijk punt. Modems als die van vroeger bestaan idd al lang niet meer, en dat kan technisch gezien ook niet anders.

een router gaat niets doen zonder modem aan de muur, maar ik ga het niet nog een keer vragen... :rolleyes:
Ge***, bijna alle routers bezitten al een modem en via het PPPoE protocol is een aparte modem overbodig. De router kan namelijk rechtsstreeks in de telefoonkabel. De consumenten router waar we het hier over hebben beval alles, namelijk:

* Modem
* IPtables
* WEP/WPA authenticatie
* DHCP server
* Port Trigger
* Virtual server

Meer heb je als doorsnee gebruiker echt niet nodig hoor.

Laatst bewerkt:
Ge***, bijna alle routers bezitten al een modem en via het PPPoE protocol is een aparte modem overbodig. De router kan namelijk rechtsstreeks in de telefoonkabel.

Ik haak af. Dunix gaat het u verder uitleggen...

Voor alle duidelijkheid.
Hier is de bewuste modem.
1 draad naar de usb poort op de pc
1 draad naar de telefoon
geen stroomdraad.
modem.jpg

Kort maar krachig:
- Windows 7 ondersteund niet langer modems (los dan, extra drivers zijn altijd te downloaden)
- Als de provider het nog steeds aanbied is er geen probleem
- Realtek LAN is een driver voor de LAN kabel, dus GEEN modem of router

Beslis hieruit of een router nodig is of niet

Weer een hele hoop bijgeleerd.
Echt dank aan iedereen.
Dat komt ervan als je zo oud bent (76) dat je wat betreft de moderne pc's zelf nog een beetje in het Stenen tijdperk vertoefde.
Als oudje ben ik toch trots op mijn webstek die ik helemaal alleen maakte.
Morgen aan de slag zodat mijn zus (85) weerr kan internetten.
Jo
www.jobriels.be

Gisteren router gekocht in speciaalzaak.
Ik bedoel een zaak waar men je echt helpt.
Niet een supermarkt.
Ze waren heel vriendelijk en hebben zelfs de router op de laptop aangekoppeld.
Ik had gelukkig de laptop en de coördinaten meegenomen.
Alles werkt als een fluitje van een cent.
Die windows 7 is wel even wennen.
Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan