router of hub

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristof k

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Yo ik zou graag mijn internetverbinding delen over 2 pc's. maar ik twijfel of ik een hub of een router zou gebruiken. Een router is beter maar heeft 1 nadeel. De ingebouwde firewall. Kan die ingebouwde firewall zorgen dat bepaalde programma's waarvoor de firewall moet uitgeschakeld worden niet werken. En zoja kan je die dan uitschakelen. Of bestaan er misschien routers zonder ingenouwde firewall. Ik heb een telenet aansluiting (kabel) maar ik weet niet of ik een hub kan gebruiken voor het delen van zo'n verbinding.

Een router heeft juist alleen maar voordelen ten opzichte van de Hub. Er zit wel een firewall in maar die kan je ook uitschakelen. Dit is in principe niet nodig omdat je bepaalde poorten kan open zetten zodat jou programma;s toch werken. Bovendien hoeft de ene computer niet aan te staan op om de andere computer te kunnen internetten, dat is dus wel het geval bij een hub.

heb je constante internet verbinding......zoja...dan kan je best met een HUB werken, dit is goedkoper dan een router natuurlijk.........zoniet........kun je beter een software matige router gebruiken. Dit is dan gewoon een programma die op de pc waar internet binnenkomt het internet deelt; nat32, winproxy etc.

een router heeft al groote nadeel dat ze gewoon erg prijzig zijn. en die Firewall kun je zelf instellen naar je eigen smaak dacht ik.

een router heeft als voordeel:

routers zijn vooral in de veelzijdigheid en schaalbaarheid te vinden. Hardwarematige routers kunnen met een "oneindig" hoeveelheid poorten worden uitgerust. Zo kan een Router als "back-bone" fungeren binnen het netwerk. Extra kan dan een "dail on demand" verbinding of een vaste verbinding naar andere netwerken zoals het Internet of een elders gelegen kantoor.

zelf heb ik wel een 16-poorts 3com HUB. internet wordt gedeeld via een pc-tjes die het internet deelt.

aan jou de keus.......:D

greetz,

Ik zou altijd een router gebruiken voor een te delen internet verbinding. Een firewall hoeft op zich geen nadeel te zijn, je kunt hem volledig uitschakelen. Een hub is inderdaad wel goedkoper, maar heeft zoals hierboven al aangegeven het nadeel dat je altijd een pc aan moet hebben staan die de internet toegang voor de andere pc's verzorgt. En op die pc moet je dan ook weer router software draaien, dus erg makkelijk is dat niet. Voor enkele tientjes meer heb je een prima router, kijk hier maar eens

http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/St...o?productID=31034&productType=1&sectionID=129

merci hé. ik denk dus dat ik een router zal aanschaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan