Router of repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Hallo vrienden van Helpmij.nl

Allereerst wens ik iedereen een heel goed nieuw jaar 2016.

Ik wil graag hulp vragen bij de wifi ontvangst op zolder voor mijn zoon.

Ik heb een glasvezel aansluiting van Telfort met abonnement van 50MB. Daaraan zit gekoppeld een Experia Box V8 voor de wifi. Alles zit beneden (rijtjeshuis) gemonteerd in de meterkast en het werkt prima. Mijn zoon heeft op zolder een slechte ontvangst waardoor hij niet online kan gamen. Nu heb ik een Wireless-G LiNKSYS router 2,4 GHz 54Mbps liggen en ik dacht dat ik die misschien kan gebruiken als repeater. Kan dat draadloos en zo ja, hoe sluit ik dat aan? Of moet dat bedraad naar boven en indien hoe sluit ik dat vervolgens aan?

Of moet ik toch een originele repeater kopen en zo ja, welke is de beste.

Dat zijn veel vragen maar misschien is er een echte kenner die met dit weer toch thuis zit en die mij graag wil helpen. Eventueel kan ik in een PB mijn nummer sturen voor direct contact.

Hoi,
Volgens mij met een wifi versterker, ga maar eens googelen
Groet

Wifi in de Experiabox uitzetten, router op een wan poort aansluiten en gaan met die banaan.

misschien nog een andere optie :

de kabel tussen glasmodem en Experiabox is in principe lang genoeg om de Experiabox buiten de meterkast aan de muur (hoog op de muur) te plaatsen. Zo niet, dan een ietwat langer los ethernetkabeltje aanschaffen. Als je test met de huidige opstelling en je doet de deur van de meterkast open, dan weet je of er op zolder een betere of misschien wel goede ontvangst is. Dan zou je de actie kunnen uitvoeren. Verandert met een open deur de ontvangst niet, dan : zie vorige berichten.

Wifi op de Experiaboxen zijn *****, gewoon router tussen zetten

Ik heb sinds 1 augustus zo'n ding in de meterkast hangen en haal door 2 deuren en een betonnen muur heen nog steeds een snelheid van 80 Mbit. Dat vind ik héél acceptabel, toch? (Experia 9). Bedraad haal ik 500 Mbits ;) :D

Hallo mensen,

Heb de boel aangesloten. Dik signaal zichtbaar maar verbindingsfout. Moet ik iets configureren? En ja wat en hoe en waar?

LinkSys Status.JPG

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan