Router of switch achter ZyXEL modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corwin

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2005
Wat is de beste optie voor mijn netwerk?
Internet: 20 mbit Telfort met voip
Splitter: niet meer nodig
XP sp2
.
Ik denk aan een gigabit netwerk daar mijn pc's dit al aankunnen, en ik regelmatig grote bestanden verplaats!

a Modem ZyXEL 2602R ( 1port) met gigabit switch (4, 5 of 8p)
b idem met gigabit router

(switch beduidend goedkoper)
(router optie netwerkprinter)

c of toch maar bij modem ZyXEL 2602H (4 ports) houden (géén gigabit)

wireless is (nog) niet nodig.

heb je in al jou computers een gigabit netwerkkaart zitten.
zo nee dan zou ik het gewoon zo laten.
voor een uitbreiding kun je dan alsnog een switch aanschaffen.

volgens mij heb je optie c...tenminste zo lees ik het.
maar als alles nog gekocht moet worden......
dan ga ik voor een gigabit netwerk

Inderdaad ongelukkig verwoord.
Heb nog geen Telfort maar ben van plan deze te nemen, en moet daar een keuze voor modem maken.

Maar mijn vraag is dan welke optie: met router of switch en welke voor- of nadelen geeft dit?

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me duidelijk: gratis basismodem (dus geen bijbetaling .... !!! Dat zeg ik omdat mensen 'hier' niet begrijpen wat ik daarmee bedoel: GRATIS BASISMODEM)

Daar zit een UTP-aansluiting voor één pc in én telefoon-aansluiting.

Op de UTP-aansluiting verbind je vervolgens een eigen router.

Alle overige opties bij TELFORT"zijn onzin, want je moet bijbetalen voor iets dat in bruikleen is. Met andere woorden: opheffen Telfort = inleveren, terwijl je er wél voor hebt betaald.

Overigens is die 20 Megabit ook onzin, want die wordt alleen maar gehaald wanneer de verbinding rechtstreeks glasvezel is ..... en dat is het niet in de meeste situaties. Bovendien word die snelheid niet gehaald wanneer er meerdere mensen in je buurt zijn met een 'telfort'-verbinding.
Dat Gigabit-verhaal - intern dus - heeft daarom alleen zin als je inderdaad intern je netwerk uitnut zoals je zelf aangeeft.
De beste combi is:
- Een gigabit (bekabeld dus) Wireless-N (300Mbps dus) router
- Bekabeld: gigabit netwerkkaarten
- Draadloos: Wireless-N kaarten in de vorm van: USB, PCMCIA danwel PC-card, ingebouwd wireless-n (maar dat komt in notebooks nog niet veel voor)

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Lijkt me duidelijk: gratis basismodem (dus geen bijbetaling .... !!! Dat zeg ik omdat mensen 'hier' niet begrijpen wat ik daarmee bedoel: GRATIS BASISMODEM)

Daar zit een UTP-aansluiting voor één pc in én telefoon-aansluiting.

Op de UTP-aansluiting verbind je vervolgens een eigen router.

>Welk voordeel biedt een router boven een switch?
>switch is goedkoper, maar krijg ik hier geen problemen met internet op de diverse pc's, >en bv met emule ed?

Alle overige opties bij TELFORT"zijn onzin, want je moet bijbetalen voor iets dat in bruikleen is. Met andere woorden: opheffen Telfort = inleveren, terwijl je er wél voor hebt betaald.
>Das dus de reden waarom ik twijfelde !
Overigens is die 20 Megabit ook onzin, want die wordt alleen maar gehaald wanneer de verbinding rechtstreeks glasvezel is ..... en dat is het niet in de meeste situaties. Bovendien word die snelheid niet gehaald wanneer er meerdere mensen in je buurt zijn met een 'telfort'-verbinding.
> is bekend. heb het alleen vermeld ivm met keuze abonnement.

Hoi,

Bij mijn weten kan je met het basismodem niet anders dan een router plaatsen.
In de kern: een router is een apparaat, dat twee netwerken met elkaar verbind; in dit geval dus WAN en LAN
Een switch regelt alleen het interne dataverkeer binnen een LAN

Hoe je dat regelt met emule weet ik niet, maar kan me niet voorstellen dat het niet te regelen zou zijn

:thumb:
Ik loop maar geen risico, neem een goeie router.
Simpel modem in meterkast en router zo'n 12 meter verderop.
Nog even een goeie zoeken, thanks

Corwin

:thumb:
Ik loop maar geen risico, neem een goeie router.
Simpel modem in meterkast en router zo'n 12 meter verderop.
Nog even een goeie zoeken, thanks

Corwin

http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=WNR854T

Heb ik sinds kort.
Moest ook m'n pci-kaart vervangen voor een gigabit
En in m'n laptop een insteekkaart (Wireless-N)

Maar dan heb je ook wat ..... voor een heel redelijke prijs als je even goed rondstruint

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan