router of ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hallo mensen,

hier een algemene vraag? het volgende (probleem)doet zich voor,ben sinds een week overgegaan van KPN naar Ziggo,KPN had ik de verbinding via de telefoon nu dus via de kabel,had mijn laptop draadloos via een accesspoint welke ik dus via een utp kabel had lopen vanaf het modem van KPN,nu heeft het modem van Ziggo welke dus via de kabel werkt alleen maar een aansluitingvoor de kabel en verder niets ,zodat ik met de laptop niet meer draadloos kan werken,wie kan mij nu vertellen welke procedure ik moet volgen en eventuele apparatuur moet aanschaffen zodat ik nu en in de toekomst weer draadloos kan werken en dit eventueel ook uit kan breiden

Hallo mwr.

Wat je nodig hebt is een wifi router, deze sluit je aan op het kabelmodem. Daar sluit je weer de bekabelde pc op aan, en de laptop draadloos.

Groetjes Erik Rothuis

hallo roto,

heb je mail gelezen,als ik het goed heb hoef ik dus alleen maar die wifi router er bij te doen en verder niets meer te installeren of id,

Hallo.

Voor het instaleren van een router heb je geen drivers of hulpprogrammas nodig. Dus laat de eventueel bijgeleverde cdrom in de doos, maar lees de handleiding wel nauwkeurig. Want in de router moet je het type internet verbinding instellen, en de beveiliging van je draadloze netwerk.

Groetjes Erik Rothuis

valt me mee

hallo roto ,

nog even het volgende ,had vanmiddag (had ik de vraag al gesteld op het forum)met een buurman van mij ook over dit onderwerp en die zei dat een router van sitecom wl 541 hier goed voor te gebruiken was heb je hier toevallig ook ervaring mee,alvast bedankt voor de reactie ,

max velda:

Heb zelf geen ervaring met de betreffende router, en ook kon ik zo snel niet veel info vinden. Het voordeel is wel de 10 jaar garantie op het ding. Houd er wel rekening mee dat als je de maximale draadloze snelheid wilt gebruiken, dat je een 802.11n (300Mbps)
wifikaart/stick moet hebben.

Groetjes Erik Rothuis

bedankt

dus als ik het wel heb de router en een geheugen stick?

Nee geen geheugenstick, maar een wifistick. Zien er vaak hetzelfde uit maar is iets heel anders. En zag dat de sitecom wl 541, ook geleverd kan wordt met bijgeleverde wifistick.

Groetjes Erik Rothuis

ok

hallo roto,

nog even antwoordt zag dat er nog een bericht was nagekomen,goed dat je dit nig even vermeld,nogmaals bedankt,

max

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan