Router onbekend IP

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Ik heb via deze topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=327971 de oplossing voor het goed funtioneren van mijn (wireless) netwerk.

Nu wil ik mijn router instellen (b.v. de SSID e.d.) maar daarvoor moet ik in de bios van het apparaat zijn en ik weet niet welk IP hij van de server heeft gekregen. De server laat het apparaat niet zien. OK, maar hoe kom dan ik aan het IP ?

Peter.

Je moet op de LAN interface van je 'access-point' een vast ip-adres zetten uit de ip-range van de rest van het LAN dat niet wordt uitgegeven door de DHCP server op je netwerk.
Je kunt dan via dat vaste ip-adres de rest van je configuratie doen op de wireless 'accespoint'.
Zie o.a. dit en dit en dit hierover (zijn in essentie dezelfde informatie).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
OK thanxs.
Ga 'm vanavond in de praktijk brengen. :thumb:

Heb inderdaad alles bedraad ingesteld en voila.
Zit ik nog met 1 ding.
Waarom krijg ik de wpa2 versleuteling niet ingesteld ?

Hij moet 5 of 13 ascii-tekens lang zijn zegt XP.
Daar houdt ik met invullen in de router dus maar rekening mee (ondanks dat deze wel andere lengtes pikt) en kopieer deze sleutel zodat ik wanneer ik verbinding maak maar 2 keer hoef te plakken, maar dan krijg ik geen IP meer binnen. Dus geen verbinding.

WEER resetten en alles opnieuwe instellen :confused:

Uuuuhh :rolleyes: . . . Ja ik heb sp2 geïnstalleerd :D

Heb trouwens om de router te kunnen instellen van de server losgekoppeld en de laptop bedraad en rechtstreeks aangesloten.

Krijg het niet voor elkaar om al mijn wlan-beveiligingen in te stellen.
- SSID naam wijzigen
- Wachtwoord van de router zelf wijzigen
- WPA-versleuteling.
- Mac-filter
- Als laatste de SSID broadcast uitschakelen

Meestal krijg ik na de SSID te wijzigen al geen ip-adres meer (lukt zo 1 op de 5 keer ofzo).
ALS ik zo ver kom krijg ik geen contact meer door de versleuteling terwijl ik die knip-en-plak en wel zo: http://docweb.khk.be/KHK/TW_Peace-driving/beveiligingstips.asp#4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan