Router onbereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikbouw

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Berichten
78
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem. Ik heb twee computer een met XP homen en een met XP Pro. Allebei de computers heb ik via een netwerkkaart gekoppelt aan een e-tech router. De computer met de XP pro werkt prima. De andere computer krijg ik maar niet aangesloten. Als ik ipconfig doe krijg ik een IP adres beginnend met 196. Dit moet beginnen met 192. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Ik heb al van alles geprobeerd via ipconfig /renew maar dat werkt ook niet?
 
Kennelijk is er geen goede verbinding tussen router en PC. Gebruik je wel een goede kabel? Heb je niet een cross-kabel als gewone kabel gebruikt?

Al een andere poort op de router geprobeerd?
 
Ik heb inderdaad al andere poorten geprobeert maar daar gebeurt het zelfde (niet). Ik gebruik dezelfde kabel die al gewerkt heeft. Althans ik had een 10 mbps kaart en heb er ne een 100 mbps kaart in en die werkt niet. Lijkt mij dus niet aan de kabel te liggen maar ik zal een andere proberen.
 
Heb je die netwerkkaart wel goed ingesteld?
 
Ik ben er inmiddels achter. Ik heb een andere kabel gebruikt en dan werkt het per direct. Schijbaar heeft de vorige netwerkkaart 10mbps minder nodig gehad dan mijn nieuwe 100mbps kaart. Nu alleen het probleem hoe ga ik mijn kabel vervangen?? Maar oke daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen. Of heeft er iemand een advies over draad loos vanaf mijn e-tech router naar de pc(netwerkkaart)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan