Router ontvangst slecht..HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

MatthijsBink

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
Ik heb een probleem met de ontvangst van mijn router.

Ik heb een laptop Toshiba a-80 satelite, met een ingebouwde draadloze netwerk kaart.

De router is van het merk SMC.

Als ik mijn laptop in de kamer heb waar ook de router staat (aangesloten op een andere vaste pc) is de ontvangst altijd uitstekend. Zodra ik mijn laptop ergens anders mee naar toe neem in huis blijft het in het begin uitstekend maar al snel gaat dit over in laag of zeer laag. Msn of iets dergelijks open houden lukt niet, laat staan iets downloaden. De router heeft mijn ongeveer 50 euro gekost.

Kan ik iets instellen voor een betere (optimale) ontvangst? Of heb ik gewoon een router die niet zo geweldig is. Mijn router staat op de 2e verdieping en ik wil graag goede ontvangst op de 3e verdieping. Ik heb de router al zo neergezet dat de plaats van de laptop precies boven de plaats van de router is.

Waar kan ik iets instellen??

Wat ik een keer bij kennis gedaan hebt ,is een soort parabool achter de router antenne te zetten. (we hebben diverse ronde dingen geprobeerd, het beste resultaat was een RVS sla kom. Door deze achter de router te plaatsen, beetje rommelen, kon hij boven zien dat het % ontvangst beter werd. Was niet schrikbarend maar gingen toch van 54% naar ongeveer 70%.
Dus wellicht het proberen waard. Je moet wel even met z`n tweeen zijn anders loop je je eigen dood op de trappen.

Mike
;)

Vraag verplaatst naar de juiste sectie. :)

Probeer ook eens de router op een ander kanaal te zetten, dat wil ook nog wel eens helpen.
Staat je router verder vrij van storingengevende apparaten, zoals de pc, een monitor of de meterkast?
Probeer de router zoveel mogelijk centraal in het huis te zetten voor optimale ontvangst.

Allereerst bedankt voor de tips, maareh hoe doe je dat je router op een ander kanaal zetten? Ben niet zo heel heel erg thuis met dat soort dingen. Moet ik dat op het router zelf doen? Of op mijn laptop.

Pak even je handleiding erbij daar staat precies omschreven hoe in te loggen in je router.
En als je dat nog nooit gedaan heb zal de verbinding waarschijnlijk wel zo lek als een mandje zijn.
Kijk voor het beveiligen van je draadloze verbinding hier even.
Zo voorkom je dat Jan en Alle man meelift op je verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan