router op gewone internetkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

0ldnick

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Hallo,

Wij hebben beneden een modem/router combinatie staan van ik dacht zyxel ofzoiets en nu wil ik graag draadloos internet hebben, maar dat heeft die router niet. Nu loopt er een internet kabel naar mijn kamer (op zolder). Kan ik dan een draadloze router aansluiten op die kabel. Dus dan staat er een router/modem beneden, waar het internet zelf binnenkomt en een router bij mij op zolder. Kan dat?

Kun je die modem/router combinatie ook vervangen door alle andere modem/router combinaties met wel draadloos internet?

Je Zyxel ... modem/router of zoiets???
Met zulke info kan je niet verder!!!

Gewone internetkabel??
Heb je het over de aansluiting van je provider die op zolder binnenkomt of??

Begin eerst eens heb je internet via kabel of adsl?
Wat is er aangesloten op die aansluiting, modem of router?

En dan die gewone kabel naar of van de zolder? Is dat een utp kabel of een coaxkabel.

met modem/router combinatie bedoel ik dat de modem en router in één apparaat zitten.
De adsl komt in de meterkast binnen en daar hangt ook de zyxel.. Vanuit daar gaat er internet naar boven (mijn kamer) en eentje naar de computer kamer en die is gewono beneden. Kan ik dan gewoon een andere draadloze router op die internetkabel aansluiten die naar boven gaat. Snappie?

Het is ofwel een modem of het is een router?
modem/router of zoiets bestaat niet :-(

zyxel of zoiets...

Geef eens juist merk en type.... en niet of zoiets...

Je moet eerst zeker zijn of je met een modem bezig bent of een router.

In mijn vorig post vroeg ik het je al... lees aub een post.
Dan gaat het veel sneller. Nu staan we nog niet verder.

Ghehe daar hebben we tenminste nog is wat aan.

Hij lijkt trouwns erg veel hier op.

http://www.zyxel.fi/images/20070125103241.jpg

En vanuit dat die router/modem combinatie gaat er een kabel naar mijn kamer toe en daar wil ik dan nog een router opaansluiten, Kan dat?? Dat is miijn vraag:thumb:

Het is mogelijk om een 2e router op een andere router aansluiten.

Als je alle PC's op dezelfde IP-range wil hebben, dan moet je er om denken dat je de DHCP op de 2e router (of de 1e) uitzet en instellen dat hij eigenlijk alleen als switch fungeert. Anders heb je grote kans op conflicten :)

oke dit snap ik niet helemaal.. al die termen enzo. :p

Op de router/modem is computer beneden rechtsstreeks aangesloten en de router boven op zolder. Op de router boven op zolder is mijn computer weer aangesloten.. Kan dat zo zonder iets te veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan