Router op Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjAron

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Hallo xD
Ik heb een Wireless Router op zolder staan, en mijn laptop benenden, maar nu heb ik nog wel eens dat mijn verbinding dan wegvalt omdat het bereik niet zo goed is. Ik heb nog een normale router liggen, is het mogelijk dat ik die router op de plaats van mijn Wireless Router zet, en mijn wireless router aansluit op een kabeltje van die van de normale.
Dan krijg je dus :
Modem --> Normale router --> Wireless router --> Laptop
I.p.v
Modem --> Wireless Router --> Laptop

Hoi,

Lijkt me geen goed plan.
Plaats die draadloze router maar op de tussenverdieping, ben je van je probleem af.

Ja, maar dan moet ik weer langere bekabeling kopen....

Is de "normale" router een router incl. switch? Zo ja, gebruik van de "normale" router dan alleen de switch functionaliteit (dhcp etc. uitschakelen) en laat de draadloze router routeren.

Ik ga ervan uit dat je weet hoe je moet inloggen op de "normale" router, mogelijk je laptop verbinden met de router met een netwerk-/utp-kabel. Ook neem ik aan dat je het inlogaccount + wachtwoord weet (account waarschijnlijk iets van "admin", wachtwoord mogelijk op internet zoeken met als zoekargument merk en type router). Eenmaal ingelogd kun je je router configureren.

Zoek naar iets dergelijks als "DHCP server" enablen of disablen, waarbij je dus de DHCP-functie kunt aanzetten (enablen) of uitzetten (disablen). Mogelijk dat deze keuze te vinden is onder de LAN settings van de router.

Je moet eenmaal ingelogd even de keuzes langs gaan, vaak wijst het zich wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan