router opeens heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ichigo

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2009
Heb je een adsl of kabel aansluiting ziggo kabel
Welk besturingsysteem gebruik je Windows 7
Gebruik je een firewall en zo ja welke nee, wel avast virusscanner
Welk merk en type router of modem gebruik je. Sitecom WL-535 v1 003

Tot aan gisteren deed mijn router niets geks, maar opeens werd hij supertraag, toen had ik besloten om mijn computer te scannen op virussen en dergelijk had wel een worm gevonden en verwijderd. Toen deed hij het even weer beter, maar gelijk daarna weer veel slechter dan voor ik ging scannen, het werd steeds slechter en slechter tot ik helemaal geen verbinding had. Ik heb hem toen uitgezet even gewoon de kabel gebruikt, toen was mijn internet weer helemaal op normale snelheid. Vandaag heb ik hem gereset en weer aangesloten, nu is er wel verbinding, maar hij is nog steeds heel erg traag.

Mijn vraag is hoe kan ik dit oplossen?

Hoi,

Als je je computer eerst direct op de kabelmodem van Ziggo hebt, en daarna een router ertussen plaatst, moet je ook de modem uitzetten.

Probeer het volgende eens uit vanavond voor je naar bed gaat:
1. Haal de stroom van je kabelmodem, en zet de pc's en laptops die met de router verbonden zijn uit.
2. Reset de router (knopje achterop zo'n 10 tot 15 seconden ingedrukt houden) en wacht even tot die weer is opgestart.
3 Schakel nu ook de router uit (stroom eraf)

Morgen:
1. Schakel éérst de kabelmodem van Ziggo in en wacht enige tijd tot die online is.
2. Schakel nu de router in en weer even geduld tot ook deze 'startklaar' is.
3. Probeer nu eerst een bekabelde verbinding met een pc of laptop en kijk of je weer goeie verbinding hebt.
4. Kijk nu hoe de conditie is met een draadloze verbinding.

Je bent niet de eerste die klachten heeft over een trage internetverbinding bij Ziggo wanneer gebruik wordt gemaakt van een router.

Hoi,

Als je je computer eerst direct op de kabelmodem van Ziggo hebt, en daarna een router ertussen plaatst, moet je ook de modem uitzetten.

Probeer het volgende eens uit vanavond voor je naar bed gaat:
1. Haal de stroom van je kabelmodem, en zet de pc's en laptops die met de router verbonden zijn uit.
2. Reset de router (knopje achterop zo'n 10 tot 15 seconden ingedrukt houden) en wacht even tot die weer is opgestart.
3 Schakel nu ook de router uit (stroom eraf)

Morgen:
1. Schakel éérst de kabelmodem van Ziggo in en wacht enige tijd tot die online is.
2. Schakel nu de router in en weer even geduld tot ook deze 'startklaar' is.
3. Probeer nu eerst een bekabelde verbinding met een pc of laptop en kijk of je weer goeie verbinding hebt.
4. Kijk nu hoe de conditie is met een draadloze verbinding.

Je bent niet de eerste die klachten heeft over een trage internetverbinding bij Ziggo wanneer gebruik wordt gemaakt van een router.

Dank je wel ik zal het doen, hoop dat het werkt.
Wat ziggo betreft geef ik je helemaal gelijk. Misschien tijd om over te stappen naar een ander provider

ik het er geen last van en heb er 2 routers aan hangen ja aleen traag als ik ver van 1 router af ga zitten maar dan verbind in met andere router

ziggo is niet zo slecht als de mensen zeggen

ik heb dat probleem ook gehad dat hij trager werdt... maar gewoon ff modem en router uit en aan zetten dan ist opgelost :)

Hoi,

tja ... wat is je 'alternatief' ????
ADSL krijgt ook steeds meer 'snelwerproblemen' waardoor de gesuggereerde snelheden niet meer kunnen worden gehaald.
Glasvezel? Zit dat soms in jou postcodegebied ......

ik het er geen last van en heb er 2 routers aan hangen ja aleen traag als ik ver van 1 router af ga zitten maar dan verbind in met andere router

ik heb dat probleem ook gehad dat hij trager werdt... maar gewoon ff modem en router uit en aan zetten dan ist opgelost :)

Dus je hebt er wel last van!

Ron

Hoi,

tja ... wat is je 'alternatief' ????
ADSL krijgt ook steeds meer 'snelwerproblemen' waardoor de gesuggereerde snelheden niet meer kunnen worden gehaald.
Glasvezel? Zit dat soms in jou postcodegebied ......

Ik zat te denken aan glasvezel:P
Maar ik moet wel uitzoeken of het in mijn postcode gebied zit, woon wel in Utrecht, waarschijnlijk wel dus

Laatst bewerkt:

Dan heb je mazzel .... :p
De problemen zijn er wel degelijk, zijn ook door Ziggo zelf onderkend .... dus waarom zou jij dan beweren dat dat allemaal wel meevalt ...... ?
Kijk ;)
Ik heb al jaren UPC en de laatste tijd gaat dat 'goed' alhoewel ik zeer geregeld de gesuggereerde snelheid ook niet haal ... en ik er soms 'zomaar' een uurtje uit lig ..... nog steeds dus.
Een aantal jaren geleden was het een regelrechte ramp.
... en ik denk dat Ziggo met die fusie tussen de drie voorgangers in dat stadium zit.
Veel problemen dus, maar niet overal .... kennelijk bij jou dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan