Router + P2P = :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackadder

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Ik heb pas een Sweex Broadband Router RO001 gekocht om internet te krijgen op een andere computer. Dit is allemaal gelukt en erg mooi, maar voor 1 of andere reden vertraagt het mijn P2P (Azureus) downloads. Normaal download ik rond de 20 kb/s - 30 kb/s, maar sinds die router is het nu 1 bs/s tot 10 kb/s.

Azereus geeft alles mooi aan als een NAT (TCP) probleempje. Even gezocht een een mini handleiding gevonden om dit te fixen, wat geprobeerd, maar nog steeds die probleem. Nu is mijn vraag:
Is er iemand die veel verstand heeft van netwerken om dit probleempje op te lossen? :)

Ik snap zowat bijna nihil van netwerken, IP dit, Poort dat, DHCP dit :confused:
en op school krijg ik dit niet echt als lesstof, nou ja nog niet :p

Extra details:
Router
Sweex Broadband Router RO001
Supports: PPPoE, PPTP, DHCP, Static IP
NAT Firewall
DoS Hacker Attack Security
Address Mapping

Modem
Thomson Speedtouch 510 ADSL Modem

Nog meer details nodig? :)

Hoi,

Denk dat jou probleem een poort probleem is.. Volgens mij heeft azareus twee poorten nodig die open moeten staan.. als het goed is staat dat op hun website welke dat zijn.

Deze moet je dan openzetten in de router zelf door een port forwarding te doen of een virtual nog eens wat doen... Maar dat is simpel te vinden in de router zelf..

Groetjes, Dj viper

Je Speedtouch is niet alleen modem maar ook router.Nu zet je er nog een router achter en twee keer poorten openen lukt niet altijd.Mijn advies zou zijn:breng je router terug en koop een 4 poorts switch als je een single Speedtouch hebt.

Ik heb die site maar is bekeken en die wat aanwijzingen gevolgt. Probleem blijft voorkomen :(

Raar dat mijn speedtouch ook een router is, heb maar eens op de doos gekeken van mijn ADSL modem en er staat Ethernet modem op.
Wist niet dat ze daar ook router beveiligingen in proppen, want Azereus doet het normaal zonder die Sweex Router. Tenzij speedtouch slechte beveiligingen inbouwt :P

Misschien toch maar die router terugbrengen...
Maar kan ik alsnog internetten met beide computers als ik toch besluit een switch te halen?

Laatst bewerkt:
Hebn even een tijdje niet gereageert op deze topic, moest even aan een switch zien te komen en dat is gelukt :)
En internet werkt er ook goed op :)

Het rare is dat die probleem met Azureus nog steeds voorkomt :confused:
Zelfs als ik die switch of router niet aansluit. Vaag, volgens mij heeft die router iets gedaan met mijn computer waarvan ik niks weet. Als dat mogelijk is...

Want die problemen zijn allemaal begonnen sinds die router is binnengekomen...

O ja en die switch:
http://www.digitus.de/scripts/digdetail.asp?artnr=DN-5001C
Je weet maar nooit...

Edit: Heb het probleem kunnen oplossen, zat gewoon te zoeken naar poorten openzetten in google en zag dit:
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads-st510R42-isdn.html
Is een klein proggie van hun om poorten open te zetten.
Azureus werkt nu normaal bij mij. Werkt alleen maar met Speedtouch ADSL modems...
Ik dacht ik zet maar de oplossing hierbij voor andere mensen :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan