router philips sna6640

Status
Niet open voor verdere reacties.

luden

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Heb mijn nieuwe router philips SNA6640 geinstalleerd en kan draadloos surfen op mijn laptop maar op mijn vaste pc geraak ik niet op het net. Heb kabels al gecheckt,... en het lukt niet. iemand een idee

Beste luden,

Ik neem aan dat je dus je pc aan de kabel hebt liggen,
controleer dit :

Controleer of apparaat aanstaat

Ga naar : start > configuratiescherm > netwerkverbindingen, controleer of lan-verbinding aan staat...

Controleer je hardware

Ga naar : start > configuratiescherm > systeem, [ tabblad hardware ] Apparaatbeheer,
Controleer of er geen uitroeptekens ( ! ) bij staan...

Controleer status van het apparaat

Ga naar : start > configuratiescherm > netwerkverbindingen, rechtermuisklik op lan-verbinding, status.

Noteer s.v.p alles wat hier staat

Marco

Het is me gelukt door in de eigenschappen vd lan-verbinding ook "automatisch een DSN-server adres laten toewijzen" aan te vinken, is dit ok of doe ik dat beter niet?

Ik heb ontdekt dat ik de 2 adressen vd DSN server kan ingeven en dan werkt het ook. Wat is het beste?
Verder heb ik ook mijn laptop en pc in netwerk gezetten om mappen te delen. Dat lukte eerst ook niet maar dat lag aan NIS2008, heb dat opgelost. Als ik in NIS2008 ga kijken bij Netwerkkaart staan daar mooi mijn laptop en pc, maar er staat wel bij "bekabeld netwerk" terwijl het eigenlijk een draadloos netwerk is. Is dit een probleem?
Verder nog iemand die weet wat ik best invul bij dsn server (eigenschappen lan verbinding -- eigenschappen internetprotocol TCP/IP)

sorry dat ik jullie overstelp met vragen, maar netwerken, routers,... zijn niet mijn sterkste kant.
Ik zie nu ook bij "netwerkverbindingen" op mijn pc dat er 2 verbindingen staan nl "Wan connection op SNA6640" en "Lan verbinding", klopt dit ook?

Beste luden,

Probeer alle verbindingen eens aan te zetten,
Helpt dit niet,

ga naar netwerkverbindingen, rechtermuisknop op "wan connection... " selecteer internet protocol, druk op eigenschappen.

ZORG DAT ALLES OP AUTOMATISCH STAAT

Doe dit ook bij lan verbinding..

Mocht dit niet werken, wil ik eventueel met teamviewer ® je desktop wel even over nemen,
-- ik weet niet of dit volgens de huisregels van helpmij.nl mag --

Marco

Ik denk dat er een klein misverstandje is, als je hierboven goed leest zie je dat het gelukt is met mijn verbinding, alleen had ik nog enkele vraagjes (zie ook hierboven).

greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan