Router plotseling out

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blasius

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2012
Ik hoop vreselijk dat jullie mij kunnen helpen met het onderstaande probleem.

Mijn (draadloze) router (Sitecom WL 173 54g Turbo) heeft het jaren gedaan. Een enkele keer het stekkertje erin en eruit daargelaten. Vanavond deed plotsteling het internet het niet meer en ik dacht eerst dat het aan de modem lag. Dit is niet het geval, omdat ik dit heb getest door een laptop direct op de modem aan te sluiten (werkende internetverbinding). Het ligt dus aan de router.
Ik heb verschillende resets uitgevoerd. Bijv. de modem en router van het stroom, dan eerst de modem weer in het stopcontact en daarna de router. Ook heb ik een nieuwe voeding op de router aangesloten, zonder succes. Op de router brandt alleen het WLAN lampje, voor de rest niets. Voor vanavond brandden ook twee groene linklampjes van mijn PC en PS3 die ik bedraad heb aangesloten op de router. Wanneer ik een reset op de router (via een paperclip op dat resetknopje) uitvoer gebeurt er helemaal niets. Het ding reageert niet. Ik heb ook geen instellingen veranderd ofzo waardoor e.e.a. niet meer op elkaar aansluit.

Ik begrijp er niets van. Kan het zelf kennelijk niet oplossen en mijn hoop is op jullie gevestigd. Alvast dank.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Het is een gegeven dat hardware op d'n duur stuk kan gaan. Als ik het probleem bekijk denk ik eerlijk gezegd dat je router het gewoon begeven heeft. :o

Bedankt! Dan ga ik morgen maar een nieuwe halen. Of iemand moet hier nog met een konijn uit de hoge hoed komen ;) Maar ik ga er niet vanuit.

Graag gedaan en laat even weten of het gelukt is en of alles weer werkt.
Succes!

Sitecom is niet zo'n sterk merk. Het algemene probleem bij Sitecom is dat de verbinding hapert. Ik raad Conceptronic, Linksys aan.

Ja, dit schiet natuurlijk niet op ;) Conceptronic, Netgear, Linksys, Sitecom... Er komt er eentje van Sitecom het beste uit een test bij de consumentenbond. Het kan toch geen kwaad om die te halen? Is het lastig om zo'n apparaat te installeren of is dat 15 min. werk? Tips?

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan