router port 80

Status
Niet open voor verdere reacties.

kroko15000

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
ik heb laatst poort 80 opengezet voor mijn spel
maar als ik mijn ip invul krijg ik mijn router instellingen

kunnen jullie me helpen?

ps. ik heb een Thomson TG789vn

Laatst bewerkt:
Poort 80 is de standaard poort voor http, hier draait dus de webserver van je modem/router op. Geen idee welk spel op poort 80 draait?

re:

apache van xammp daarvoor moet ik port 80 openzetten want mijn spel draait ook deels op xammp

Bedoel je nu dat je poort 80 van buiten af wilt openzetten? Dan laat je deze toch forwarden naar het IP adres van je PC? Mogelijk moet je ook nog iets met remote management uitzetten op je modem

Hoe heb je trouwens gecontroleerd dat je in het modem kwam? Toch niet vanaf je eigen PC via dezelfde internet verbinding?

nee

dat heb ik niet gedaan
eerst wel maar daarna ben ik op een andere pc gegaan met een andere internet verbinding en dan kom ik ook op die router instellingen

Ok, en je forward poort 80 naar het IP adres van je PC?

Probeer dan eens poort 8000 vanaf de router door te sturen en kijk of dat wel werkt. Want op zich zou dit geen probleem moeten zijn. Eventueel even schermafdruk van je forwarding plaatsen.

hoe moet ik dat bij xammp

hoe moet ik dat bij xammp veranderen van port 80 naar 8000

Je forward in je router van poort 8000 naar 80, dus die kan gewoon op 80 blijven. Ben gewoon even benieuwd of dat wel goed gaat.

En dat zou dus niet kunnen. Mijn gevoel zegt dus dat je de port niet goed forward, misschien zet je 'm alleen maar open, of forward je 'm per ongeluk naar je router. Naar welk IP adres forward je 'm?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan