router portforwarding

• Onderwerp starter Onderwerp starter tirac
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tirac

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2009
ik heb een netgear router wireless

maar mijn interne ip veranderd erg vaak in windowshoe kan ik dit vast zetten in me router

dus niet me ip van me provider maar die van me router

soms is het 10.0.0.22 dan als ik pc herstart 10.0.0.23 hoe kan ik dit bijvoorbeeld vast zetten op 10.0.0.7 enz

wie kan me helpen aub

Laatst bewerkt door een moderator:
De lettertjes mogen best wel iets kleiner...

Dit stel je meestal niet in de router in maar in Windows zelf.
Welke Windows versie gebruik je?

Wel even opletten welk adres je pakt. Als de DHCP reeks van de router bijvoorbeeld van 10.0.0.20 tot 10.0.0.120 loopt dan moet je geen adres uitkiezen die binnen deze reeks valt, anders heb ik je kans op een dubbel IP adres met een andere computer binnen je netwerk en dan werken ze allebei niet. (of in ieder geval 1 van de 2)

Ook het adres wat de router gebruikt (meestal 10.0.0.1, 10.0;0.254 of 10.0.0.138) kun je niet gebruiken.

windows 7

ik heb windows 7

kan je ff op msn komen aub *KNIP* aub

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kom niet op msn, andere mensen die eventueel hetzelfde probleem hebben, kunnen er van leren als ze de oplossing hier op het forum lezen. Ik antwoord dus alleen op het forum.

Ik heb geen Windows 7 in de buurt dus ik kan het niet precies vertellen.

In het Netwerkcentrum heb je de mogelijkheid om de adapters in te stellen. Als je dubbelklikt op je netwerkadapter, kun je de eigenschappen van IPv4 opvragen.
Hier kun je handmatig een IP adres opgeven. Kies bijvoorbeeld 10.0.0.7.
Bij subnetmask vul je 255.255.255.0 in. Bij default gateway het (interne) IP adres van je router.
Bij DNS vul je of het IP adres van de DNS server van je provider in (terug te vinden op hun website) of het IP adres van de router (dit werkt niet altijd maar meestal wel)

Welkom op Helpmij.:)

Je eerste bericht is aangepast. Grote letters wordt op het internet als schreeuwen gezien en is daarom niet gewenst. Tevens je msn adres verwijderd, helpen doen we via het forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan