Router Probleem!! Help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xafro

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Mensen ik ben nu echt in paniek..
ik zat dus te balen dat wij een router hadden en ik geen spelletjes kon hosten zonder hamachi.. dus ik zoek een beetje rond in het UI van de router en vind DMZ (demilitarized zone) en zet mijn computer ip 192.168.2.105 op de DMZ... nu kan ik alle spelletjes hosten die ik wil, maar ik kom met geen enkele pc meer in de router!! ik moet dat dmz weer uitzetten voordat ik gehackt word.. kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank,
Johnny

P.S: Ik kon verder geen sectie over router problemen vinden dus ik heb mij vraag hier geplaatst

Kun je ook niet met dit ip 192.168.2.105 in de router komen, als dit niet lukt zul je de router moeten ressetten en opnieuw in moeten stellen.

Hmm

Dus als ik de resetknop van de router indruk dan haalt ie mijn ip ook weer uit de router? (uit het dmz gedeelte)

Als het goed is gaat die terug naar fabrieks instelling.

Wat voor merk en type router is het?

je kan ook alleen ADSL kabel uit je router halen en router gewoon opnieuw opstarten (zonder ADSL kabel) met aan/uit knop, dan zou je normaal met je bekende IP 192.... er in kunnen komen

Hij heet gewoon broadband router, verder weet ik het niet..
nee geen backups
met mijn 192 lukt het ook niet..

ik hoop maar dat de fabrieks instelling ok is..

Er zal vast wel een merk en type opstaan, met meer gegevens is het voor ons makkelijker antwoord gegeven namelijk dus even zoeken maar op de router naar een merk en type.

ik heb dus nu mijn vader overgehaald om op de router zijn resetknop te drukken,
mijn moeder is nog al gevoelig voor dit soort zaken aangezien ze nog maar beginner is en
al schrikt als er een update tevoorschijn komt voor haar antivirus, dus als ik nu naar die router zou lopen zou ik diep in de problemen zitten, en als ze dit dan te horen krijgt dan zwaait er wat..! maar nog even om zeker te zijn, die reset knop zorgt er in ieder geval voor dat die DMZ en port forwarding enzo instellingen weer op hun standaardwaarden komen?
hiermee bedoel ik dat mijn ip dus Zeker Weten uit die DMZ ip's lijst verdwijnt...

als dit goedkomt vreet ik nooit meer wat uit met routers totdat ik een cursus gevolgt heb!! :eek:

YES!! Ik heb het opgelost! ik ging dus via die 192 proberen van mijn computer, dat deed het niet, maar als ik het deed met de 192.168 die stond voor "Standaard Gateway" kwam hij wel in de router :)

Dat is ook de normale gang van zaken, en zo zal het ook in de handleiding van de router gestaan hebben. Daar hoef je geen cursus voor te doen, dat hoort gewoon in de handleiding te staan.

Als je een http:// sessie opent naar je eigen ip-adres, dan zou op je pc een webserver moeten draaien.
Open je een http:// sessie met de standaardgateway, dan moet dáár een webserver draaien. En omdat voor een simpel Internet-(thuis-)deelnetwerkje de Standaardgateway de Internet-router is, kom je zo inderdaad in de configuratie website van de router.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan