Router probleem met VNC

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmaarrkk

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2006
Ik heb sinds kort VNC gedownload omdat het voor mij makkelijk is om vanaf mijn school mijn thuis pc te bereiken mbv. mijn ip adres maar nu gaat er wat fout. Als ik mijn laptop van thuis naast mijn pc zet en op het thuis ip zit kan ik vanaf de laptop mijn pc thuis wel besturen maar als ik vanaf school zit kan dat niet. Het heeft dus met mijn router te maken. Weet iemand hoe ik dat moet om ervoor te zorgen dat mijn router ook het programma VNC kan gebruiken?

Heel erg bedankt alvast
Gr Mark

ik heb nu dit gevonden op de site maar snap nie techt wat ik moet doen. Waar vind ik alle router instellingen dan:shocked:

How would I connect from the Internet to a machine in the internal network which is behind a router?
You should enable "port forwarding" in your router's configuration. Port forwarding allows passing external connections to computers in the internal network. Almost all routers support this type of redirection.

For example, to access VNC or TightVNC server running on default ports, a router can be configured such way that TCP connections to ports 5900 and 5800 would be passed to the same ports of a particular machine with a specified private IP address (typically 192.168.x.x).

Here is an example of configuring port forwarding, assuming that TightVNC Server is running on default ports 5900 and 5800, on the machine with IP 192.168.1.100:

Application | Start port | End port | Protocol | IP Address | Enable
-----------------------------------------------------------------------
TightVNC | 5900 | 5900 | TCP | 192.168.1.100 | yes
TightVNC | 5800 | 5800 | TCP | 192.168.1.100 | yes
-----------------------------------------------------------------------
When port forwarding is set up, you can connect to the router's IP address such way as if it was your target machine's IP address, but you should specify those port numbers on which port forwarding was activated.

See also:

www.portforward.com (help on setting up port forwarding on various routers and firewalls)

Het zal me niets verbazen als je school de poorten die VNC gebruikt heeft dichtgezet. je kan dan forwarden wat je wilt in je router thuis, maar de boel wordt dan op je school al geblokkeerd. Vraag dat eerst eens aan de systeembeheerder.
p.s. op school typ je toch wel je IP-adres in dat je van je provider krijgt en niet je interne IP-adres?

Het zal me niets verbazen als je school de poorten die VNC gebruikt heeft dichtgezet. je kan dan forwarden wat je wilt in je router thuis, maar de boel wordt dan op je school al geblokkeerd. Vraag dat eerst eens aan de systeembeheerder.
p.s. op school typ je toch wel je IP-adres in dat je van je provider krijgt en niet je interne IP-adres?

nee de school heeft de poorten open staan. Meerdere mensen daar gebruiken het ook en het is zelf door leraren aangeraden;) maar ik gebruik niet mijn interne (10.0.X.X) maar die van de site www.watismijnip.nl (81.207.X.X.) maar volgens andere mensen moet ik forwarden maar hoe werkt dat precies?

ik heb dit probleem ook, ik denk persoonlijk dat het niet via router ( LAN ) , niet lukt omwille van het feit dat er een speciale beveiliging op zit dat je niet kan connecteren van zo ver tot je router en dan naar je pc...

mss help ik je hiermee niet veel, dan is het een weetje :)

grtjs
jeroen

ik heb dit probleem ook, ik denk persoonlijk dat het niet via router ( LAN ) , niet lukt omwille van het feit dat er een speciale beveiliging op zit dat je niet kan connecteren van zo ver tot je router en dan naar je pc...

grtjs
jeroen

nee het had nl echt met routers te maken.. Mensen bij ons op school hebben er ook problemen mee gehad en hadden wat met ip's ofzo gedaan.. ik snapte het echt niet.. en daarom dacht ik.. laat ik het hier eens vragen. Als zij het kunnen moet mijn pc het toch eigenlijk ook wel doen:S

grtjs
jeroen

nee het had nl echt met routers te maken.. Mensen bij ons op school hebben er ook problemen mee gehad en hadden wat met ip's ofzo gedaan.. ik snapte het echt niet.. en daarom dacht ik.. laat ik het hier eens vragen. Als zij het kunnen moet mijn pc het toch eigenlijk ook wel doen:S

maar toch bedankt!

grtjs
jeroen

maar toch bedankt!

In principe moet je dus in het configuratiescherm van je router poorten 5500, 5800 en 5900 forwarden naar de pc in je netwerk die je over wilt nemen. Stel dat je 3 pc's hebt en de pc die je wilt overnemen heeft een intern ip-adres (voorbeeld: 192.168.2.100) dan vul je dat in de tabel in bij Portforwarding onder knop of tab NAT (zie voorbeeld van een sweex router http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sweex/LB000021/VNC.htm )
Dit bewaar of save je en de aanvragen die je vanaf een andere computer buiten je eigen netwerk stuurt naar je IP-adres die je van je provider krijgt, worden doorgestuurd naar de pc met IP-adres 192.168.2.100 (of het ip-adres dat je zelf hebt ingevuld natuurlijk) VNC met wel draaien op de desbtreffende pc (vnc icoon in taakbalk bij klokje)

ben redleijk ver mbv die site gekomen maar die site is voor een andere modem. Ik heb een SpeedTouch 570. weet iemand hoe het dan moet?

kijk weetje wat het is.. in beide voorbeelden van je site's staat dat ik NAT moet klikken links in het scherm maar dat heb ik niet. Ik heb dit:

waar kan ik het vinden?

nog 1 vraag.. ik heb het denk ik gevonden:

maar vul ik daar mijn echte ip in die ik van de site www.watismijnip.nl (81.207.X.X) of mijn intern adres die ik vind als ik mijn muis over het VNC teken houd: 10.0.X.X.

hey super bedankt.. ik ben er dnek ik bijna.. nog 1 vraag denk ik.

ik moet nu Inside IP en outside IP invullen. Vul ik bij inside het 'static' ip in of ip van provider? of vul ik bij outside IP het ip van mijn provider? Maar soms wordt er in de voorbeelden ook 0.0.0.0 ingevuld bij outside ip maar als ik dat doe staat er bij status weer geen "listen" en volgens mij moet ik dat hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan