router probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wensveen

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Hallo,

ik heb:
twee pc's met XP
een @home kabelinternetmodem
een router Belkin 4-port Cable Gateway.

Als ik een PC rechtstreeks op het modem aansluit heb ik een uitstekende internetverbinding dus: GEEN PROBLEEM

Als ik de 2 pc's mbv de router in een netwerk opneem werkt dat goed dus: GEEN PROBLEEM.

Maar nu komt het als ik het modem aansluit op de router in dit netwerk dan kriijg ik geen verbinding met internet tot stand: dus GROOT PROBLEEM

Wat doe ik verkeerd of wat moet ik nu doen????

Op de router branden voor elke poort de ledjes.
Dus er is contact.

Wie kan mij op weg helpen?

Probleem met router.

Je probleem ligt in het feit dat ie niet juist geconfigureerd is.

Je router moet via internet explorer ingesteld worden.

Voor @home is het van belang dat je de computernaam en de werkgroep in het configuratie menu van de router juist opgeeft.

In je boekje staat welk ip nr je in IE moet invoeren om toegang te krijgen tot het configuratie menu van je router.

Vul je computernaam en werkgroep (@home) in en reboot de router.

Zo zou het moeten werken.

Indien je dat al hebt gedaan en het werkt nog niet dan zal het oipnieuw uitvoeren van de wizard internetverbinding van Xp je verder helpen.

Grtz.

Waarde tron,

ik krijg het nog niet voor elkaar.

Even voor de duidelijkheid, waar vind ik exact het door jouw genoemde configuratiemenu van de router?

In mijn boekje is geen IP-adres aangegeven. Het modem stelt dat zelf in.
En dat werkt want rechtstreeks via het modem naar internet werkt wel!!!!

Kan dit probleem iets te maken hebben een 10 of 100 Mbps instelling?

Ik lees namelijk in de manual dat er door verschillende kleuren wordt aangegeven of er een 10 of 100 Mbps-link is tussen router en pc-poort.
Volgens deze informatie en mijn waarneming zijn er 100 Mbps-link actief naar elke pc-poort.

Nogmaals help en dank voor meedenken.

In welke poort stop jij de kabel van @home?

Daarnaast staat er idd in de beschrijving op welk ipadres de router zit (192.168.0.1 of 192.168.1.1) en dat typ je in in 1 van je pc's en je komt in het configuratiemenu van de router en hier dien je nog de naam die je van @home hebt gekregen in te voeren

Zorg dat de DHCP op auto staat, Je PC krijgt dan van de router zelf het IP adres.
Daarnaast moet je zorgen dat het MAC adres van de hoofdPC als naam in de router staat.

Hierbij nog een nuttige pagina. Troubles @home.

Geplaatst door JBS

Daarnaast moet je zorgen dat het MAC adres van de hoofdPC als naam in de router staat.

URL]

Sinds wanneer is dit zo bij @home? Enige wat je hoeft te doen is router op dhcp te zetten en je computernaam ingeven en niet je macadres

Sinds wanneer dit zo is weet ik niet. Maar anders werkt het bij mij niet.

Heb al bij diverse mensen een router geinstalleerd ism @home en heb nog nooit het macadres ingevoerd van de hoofdpc, alleen de pcnaam.

Wel vreemd dat het bij jou op die manier niet werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan