Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

yrref

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Hoi helpmij'ers,

Ik heb een wireless router aangeschaft. Het probleem alleen is dat na verloop van tijd internet zomaar weg valt. Soms (zelden) houd ie een hele dag verbinding maar meestal valt het om de 15min uit.
Volgens zo'n proggie die bij de usb ontvanger zit (wireless lan monitor) heb ik wel verbinding met de router. Als ik ipconfig doe dan krijg ik ook het goede ip-adres. Dus het probleem zit tussen de router en modem volgens mij. Hoe kan ik dit verhelpen ? (kabel tussen router en modem is net nieuw)

Alvast bedankt voor de reacties

Geplaatst door yrref
Hoi helpmij'ers,

Ik heb een wireless router aangeschaft. Het probleem alleen is dat na verloop van tijd internet zomaar weg valt. Soms (zelden) houd ie een hele dag verbinding maar meestal valt het om de 15min uit.
Volgens zo'n proggie die bij de usb ontvanger zit (wireless lan monitor) heb ik wel verbinding met de router. Als ik ipconfig doe dan krijg ik ook het goede ip-adres. Dus het probleem zit tussen de router en modem volgens mij. Hoe kan ik dit verhelpen ? (kabel tussen router en modem is net nieuw)

Alvast bedankt voor de reacties

Ik wil niet dat de moed je in de schoenen zinkt, maar ik heb het ook gehad. Ik heb de garantie laten werken en heb een nieuwe router gekregen, en nu werkt alles perfect.

Staat er in de eigenschappen van het wirelesskaartbeheerprogramma iets over link quality?

Idd ik zie een balkje en die springt van 97% naar 100% heen en weer. Dus dat zit wel goed lijkt mij ?

Dat is inderdaad gewoon goed. Heb je mischien energiebeheerprogramma's draaien die de netwerkkaart na 15 minuten uitzetten?

Hangmat > nee dat had ik ook al uitgeschakeld.
Maar ik heb het advies van toetje maar opgevolgd. Dus de garantie laten werken. Heb deze router ingeruilt voor een ander (ander merk ook) en deze werkt perfect.

Bedankt voor jullie help

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan