Router probleem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter tjis
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tjis

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Ik ben van een ISDN naar een ADSL gegaan. Verder heb ik een wireless G 2,4 GHZ 802.11g Linksys router. Ik kan "gewoon" internetten maar de problemen doen zich voor als ik via een VPN verbinding op een server op het werk probeer te te gaan werken. Het inloggen gaat met horten en stoten en als ik mijn eigen bureaublad voor me heb wordt ik bij elk willekeurig programma na een paar minuten eruit gegooit. IK heb er niet al te veel verstand van dus geeft ik hieronder (wellicht overbodige) informatie. Ik werk op een laptop met xp en windows 2000. Werk dus met een linksys router en wanadoo ADSL. De verbinding van het wireless gebeuren staat op uitstekend! Dus daar lijkt het me niet aan te liggen. Wie kan me helpen.

NB heb de virusscan (McAfee) voor de zekerheid uitgeschakeld.

Laatst bewerkt:
En de andere kant (werk dus) geeft jou wel toestemming om gebruik te maken van de server. Met andere woorden heb je wel toestemming om via vpn te verbinden.
Wat is het systeem aan de andere kant win2k of xp of win3k.
Zit er aan de andere kant ook een router, weet die router wel dat jij gebruik mag maken. Beveiliging?

Router

De "andere kant" heeft gewerkt. Ik heb ook kunnen werken. Maar nu dus niet meer. IK heb alleen in de tussentijs Kazaa gedownload. Deze heb ik er nu afgehaald, heb de nieuwste virusscan gedownload en het hele systeen gescant. Geen virussen gevonden.
Ze hebben er windows 2k.

Mogelijk toch door de install/uninstall van Kazaa wat spyware opgelopen. Lees het begin van dit spyware-topic eens door en voer het uit: klik-->Helpmij tegen spyware offensief deel 7<-- Mocht na gebruik van Ad-aware en/of Spybot het probleem blijven plaats dan ALDAAR ook een Hijack This Log, dus niet hier, staat allemaal beschreven hoe je een en ander moet gebruiken, experts helpen je vervolgens ook daar verder.

En als je toch Kazaa wil hebben neem dan de Lite-versie, scheelt weer een hoop troep. http://download.freeweb-hosting.com/

Nou ik heb het bekeken maar ik wordt daar echt niet wijzer van. Is me echt te technisch. Ik heb een ideetje maar weet niet of dat werkt. Ik heb xp en begrepen dat ik ook de datum zou kunnen terugzetten. Is het mogelijk om de datum terug te zetten tot vlak na de installatie van Linksys? Ik heb eigenlijk geen bestanden in tussentijd gemaakt en dus lijkt me er niets te kunnen gebeuren.

NB wel de virusscan ge-update

Als je gewoon een hijack log maakt en die plaatst waar gezina zegt dan hoef jij in eerste instantie niks anders te doen.

Je kunt een systeemherstel doen, nooit geschoten altijd gemist.

Ik heb geprobeerd het te herstellen maar ik kan alleen de wijziging die ik vandaag heb gedaan (het verwijderen van Kazaa) herstellen. Ik wil eigenlijk "gewoon" de datum terugzetten kan dit ook? En hoe doe ik dat dan.

Elke vetgedrukte datum is een herstelpunt. Dus daar 1 van kiezen en dan moet het goed gaan.

Herstel punt, deze optie vind je onder start, help en ondersteuning.
Als je zou kiezen voor, herstellen naar vorige datum en leest zeer goed, krijg je de vraag naar welke datum je de boel wilt terug zetten, als jij ongeveer weet waneer dit gebeurdt is en inderdaad de vetgedrukte datums zijn herstel of controlle punten dan kiez je voor een van deze datums en laat de computer dan maar zijn werk doen, de eerste keer dat hij dan opstart kan het voor je gevoel nog wel eens lang duuren, laat hem alsjeblieft lopen en doe niks, hier is hij dan bezig met het herstellen.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan