Router probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jeri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Router

Thanks ok

Ik heb toevallig als opgeschreven:
Als ik zonder router ip:
Arnhem.chello.nl
ip: 24.132.131.251
Subm: 255.255.255.0
Gateway: 24.132.131.1

Met router
ip: 192.168.2.100
Subm 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1

En in de gebruiksaanwijzing staat geschreven je moet verbinding maken met 192.168.2.1
Dan moet je gebruiknaam invullen en wachtwoord dat doe ik allemaal,kom je bij Quick Setup klik ik erop.Daarna vragen ze tijdzone klik ik op brussel,en dan volgende broadband type klik ik op cable modem.In de gebruiksaanwijzing kom deze scherm niet maar wel op je pc kom een scherm met mac clone bij gebruiknaam staat niks ingevuld maar wel de tweede vak klik ik op de clonen en dan geeft die aan gefeliciteerd je ben aangemeld doe ik me pc uit en weer aan, wil ik op internet gaat het niet of op msn.Op msn geeft die aan probleem met msn als ik ga kijken zie ik gele vinkje voor DHCP en DNS :confused:

In de web configscherm ga je naar general setup, staat rechts bovenin,

Ga naar WAN, daarna na DNS en vul daar die dns adressen in die ik eerder aangaf,

Ga naar dynamic IP, daar vul je als Host Name, CHELLO.NL
Cloon je mac. adres van je netwerkkaart van je computer.

Klik rechts op lanverbinding in je configuratiescherm/netwerkverbindingen en eigenschappen, eigenschappen van internet protocol en zet bij de dns 192.168.2.1.

Ga naar wizard nieuwe verbinding in configuratiescherm/netwerkverbindingen en voer deze uit.

Router

:D Misschien voor jou is een domme vraag.Maar waar vind je web config scherm en general kan je dat voor mij in het Nederlands vertalen
bedoel je bij extra van internet zelf of moet ik bij start config bedoel je? moet ik bij netwerkbeheer zijn en WAN,dynamic IP kan ik ook nergens vinden misschien is het heel makkelijk te vinden maar ik ga moeilijke plekken zoek sorry

Laatst bewerkt:
We hebben hier helaas geen smilie met een voorhamer die op zijn eigen hoofd slaat.:)

http://192.168.2.1 , weet je wel, dat is de web config, het configuratiescherm van de router, als erin bent kijk je naar rechts en dan naar boven, wel op je monitor anders zie je het gele plafond wat je nog zou witten.:p

Daar staat general setup, daar kun je alles aanpassen wat wilt ( eigelijk wil je dat helemaal niet ) en gewoon met je muis op al die enge dingen klikken, zie vanzelf wat er allemaal ingesteld kan worden.

Ik moet dit allemaal uit mijn geheugen sjorren, heb zo'n ding ooit gehad.

Router

Hahaahahahahah sorry dat ik je lastig val,maar ik dacht router is iets heel makkelijk.Je zet´t tussen je modem en je pc en hopla je heb internet,en verder moet je gaan delen.Want ik heb netwerk tussen me twee pc's gedaan en dat vond ik niet zo moeilijk om te doen en bij de schrijving van de router staat alles zo makkelijk alles gaat automatische maar nee hoor het is heel ingewikkelde dat je denk

Ik hoef toch niet te reageren, dus je valt mij niet lastig

Was ook een grappie van pappie.

Router

:thumb: Bedankt alle helpers die me hebben geholpen met mij internetverbinding via de router het is gelukt op beide pc heb ik internet en mij dank ga speciaal naar Lange Pier en mverlaan thanks;)

Jopiedepoepie.:thumb:

Weer iemand die de duistere wereld van de router heeft doorgrond.

Wil je hem nog even op opgelost zetten.;)

:confused: Hoi,

Het is wel een beetje ingewikkeld want ik heb niks gedaan kan je zeggen,ik wist niet wat de gebruiksnaam en de wachtwoord was en had ik het gekregen van jouw lange pier en mverlaan en toen moest ik bij de adres balk http://192.168.2.1 intoetsen ging goed.Ik had de Quick setup scherm,maar nog geen verbinding zelf met internet ik heb het zo een paar dagen gelaten en toen dacht ik ga er voor zitten om te doen ging ik alleen de router reset en hopla ik had internet en op me eerste pc en bij de tweede pc bij de apparaatbeheer heb ik de netwerkkaart ongedaan gemaakt en weer opnieuw opgestart en hopla bij de tweede had ik ook internet:D

Laatst bewerkt:
Dat noemen ze nou automagisch.:p

Zal ik de tekst veranderen? "De wonderlijke wereld van een router"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan