Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodneypeugeot

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
Hallo,

Ik heb het al voor elkaar gekregen om mijn nieuwe provider met mijn router te laten communiceren. op de hoofd pc heb ik dan ook internet. Maar als ik boven de andere pc aan zet. Dan geeft die beneden aan dat er een ip fout is.

Hoe los ik het op ?

Alvast bedankt!

Rodney

Misschien wel makkelijk als je wat meer info geeft,provider,kabel/adsl,router merk/type bestingssysteem etc !

upsidaisy zei:
Misschien wel makkelijk als je wat meer info geeft,provider,kabel/adsl,router merk/type bestingssysteem etc !

Mijn router is de Linksys WAG54G, mijn provider is "Quicknet" adsl, en ik doe het via windows XP .

Quicknet via welk netwerk ?

Als je op je werkende pc een ip adres krijgt in de reeks van bijv 84.xxx dan krijg je dus een extern ip adres doorgegeven en dan kun je niet nog een pc aansluiten.Werkte men niet met een Copperjet ?

upsidaisy zei:
Quicknet via welk netwerk ?

Als je op je werkende pc een ip adres krijgt in de reeks van bijv 84.xxx dan krijg je dus een extern ip adres doorgegeven en dan kun je niet nog een pc aansluiten.Werkte men niet met een Copperjet ?

Wij hadden voor deze provider "hetnet" en nooit problemen gehad. En wat je nu vertelt is me niet bekend. Wat alles is enzevoort. Ben niet zo technisch op dat gebied :o

Ok,kun je eens een uitdraai geven van het volgende commando:

start/uitvoeren/cmd en dan tik je in ipconfig /all en die gegevens plaats op het forum

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: noname
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0D-61-15-CF-5B
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 84.xxx.xxx.x
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 84.xxx.xxx.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 212.127.254.212
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 213.73.255.52
213.132.189.250
213.73.255.53
Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 31 januari 2006 17:16:38
Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 1 april 2006 17:16:38

Ethernet-adapter Bluetooth-netwerkverbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Bluetooth-apparaat (PAN - Personal Area Network)
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0A-3A-63-43-9C

Laatst bewerkt door een moderator:
OK,zet even aan het einde van je IP adres een aantal X op de plaats waar nu cijfers staan want dat is je externe ip-adres waarmee je op het www herkenbaar bent.Dit voor je eigen belang.

Zoals ik al dacht krijg je je externe ip adres direct doorgegeven op je achterliggende computer en is er geen sprake van een routerfunctie.

Welk modem had je eerst ? Lees van Quicknet ?

ik heb van quicknet de modem.. quicknet 810.. dat staat erop :s
( maar is het zo dat mijn pc boven alleen de router herkent, en de pc beneden alleen de modem van quicknet herkent? ) of heb ik dat verkeerd gedacht.. :S want vanaf de pc beneden kan ik niet in de router komen en van af de pc boven wel. )

Laatst bewerkt:
JE hebt van een quicknet een copperjet 810 gekregen en die staat normaal gesproken via hun in "bridgemode" dat wil zeggen dat je geen router functie hebt en je dus het exteren ip adres direct op je computer krijgt.Wil je een netwerk maken dus meerdere computers aansluiten dan zul je de Copperjet om moeten zetten in router "mode" zodat je achter je exteren ip adres meerdere interen ip adressen krijgt.

Hoe je dat moet doen staat op meerdere sites aangegeven oa die van Speedy Ron

hallo, het is tog nog niet helemaal opgelost.
De verbinding valt steeds om het half uur/ uur weg.
Soms om de 10 minuten terwijl die wel gewoon aangeeft verbinding met het netwerk te hebben.

ik zal even uitleggen hoe ik het precies heb aangesloten. van de hoofdcomputer loopt een kabel naar de linksys wag54g router. van uit de wag54g router loopt dan weer een kabel naar de copperjet 810 ( van quicknet) .

Voorheen toen we hetnet hadden, hadden we die modem van hetnet niet nodig. en konden we bij de andere computers het ip adres en dns op automatisch zetten en dan deed het internet het..

Maar nu met quicknet heb ik het zo moeten doen en dan pakt die het wel.

Ip adres: 84.xxx.xxx.x6 (laatste getal heb ik bij alle andere computers met 1 getal omhoog gezet zodat die geen ipconflikt geeft.
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 84.xxx.xxx.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 212.127.254.212
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 213.73.255.52
213.132.189.250

misschien moet ik wel het ip van quicknet in de router zetten ofzo?

groetjes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan