Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul11

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Hoop dat ik hier op de goede plek zit.

Ik heb een kabel aansluiting van UPC. Nu doet het internet het prima via de modem. Wij wonen hier met zijn tweeen en willen dus allebei internet. Als wij de router er tussen in plaatsen hebben wij geen van beide nog toegang tot het net. Valt er iets in te stellen?

Inderdaad, in de handleiding staat een heel stuk over het macadres. Dat had ik nog niet gezien. Nu het volgende. Ik kan niet meer in de pagina van mijn router komen. Had het idee dat je deze offline zou moeten kunnen bereiken. Het probleem ligt dus duidelijk bij de router, want zodra de router ergens tussen komt is er helemaal geen verbinding meer. Ik heb al geprobeert mn pc enkel aan de router aan te sluiten. Moet hij dan in de wan-poort of in een andere of is wan alleen om aan de modem aan te sluiten?

Je moet de kabel in een LAN poort stoppen. WAN is voor de internetkabel

Bedankt voor je reactie, maar het gaat hier om een router probleem, niet om de modem. Ik kan niet inloggen op mijn router.

Heb je de router al eens gereset?

Als je ipconfig /all doet en dan kijken naar de default gateway. Dat zou het adres van de router moeten zijn (welk adres is het trouwens)

Ja excuses,

-Is er wel data verkeer tussen modem en router ?
(op het modem zit (meestal) een lampje (PC link))

-Over welke router hebben we t ?

Ok, het is een router van digiconnect. Broadband Router 54 Mbps Wireless Lan. De WLan led knippert dat volgens de manual aangeeft dat er connectie is tussen de modem en de router. Ik he zojuist de uitgebreidde handleiding van de cd erbij gepakt en daaruit blijkt dat ik het ipadres en het gateway adres handmatig in moet voeren. Dat heb ik gedaan en inderdaad, ik kon vervolgend in de routers instellingen komen. Na alle opties doorlopen te hebben doet hij het nog steeds niet.

in de ipconfig/all staat ook het volgende
ip-routering ingeschakeld.........................nee
wins-proxy ingeschakeld..........................nee

Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat ik de adressen uit ipconfig/all moet invoeren en niet de standaart adressen die de handleiding geeft?

Is het mogelijk om de router dmv een Lan kabel op j PC aan te sluiten,
of kan het alleen maar draadloos?

Oh ja:
ip-routering ingeschakeld.........................nee
wins-proxy ingeschakeld..........................nee

Is bij mij ook zo.

het maffe is dat we helemaal niet aan draadloos internetten doen. We doen het gewoon met kabeltjes. Is dat misschien het probleem? Gewoon een verkeerde router? Moet er wel bij zeggen dat hij het eerst wel heeft gedaan. Maar na een keer ontkoppelen is het gedoe begonnen.

Zoals M@rio ook al eens riep:

======================================
Heb je de router al eens gereset?

Als je ipconfig /all doet en dan kijken naar de default gateway. Dat zou het adres van de router moeten zijn (welk adres is het trouwens)

======================================

By the weg:
Hoe kom je in je router instellingen als je geen verbinding hebt met WWW ???
(of stel ik nu een hele domme vraag ? :o )

@: M@rio:
Wil je ook nog even meedenken ?

Groet Peter

P.de Gast zei:
By the weg:
Hoe kom je in je router instellingen als je geen verbinding hebt met WWW ???
(of stel ik nu een hele domme vraag ? :o )

@: M@rio:
Wil je ook nog even meedenken ?

Groet Peter

Doordat de dhcp wel werkt van de router krijgt de pc die je erop aansluit een ipadres uit de range van de router en zodoende kom je in de router. Ik wil voor de rest graag meedenken maar zal er wel feedback moeten komen van Paul

Ik heb mijn router al tientallen keren gereset. Elke keer als ik stekkertjes los heb gemaakt of instellingen heb veranderd. Heb de instellingen volgens de manual, heb gereset, heb gepinged. Ik wet het dus verder ook niet meer.

router

router resetten doe je door het knopje 5 sec ingedrukt te houden ,dan opnieuw configureren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan