router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

simonia

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2007
;)Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen met een probleem van mijn router
Ik heb een laptop aan geschaft maar het lukt mij niet om hiermee op het internet te komen.
Een pc staat gekoppeld aan de router en een andere is draadloos met deze router verbonden deze doen het goed.
Maar de laptop kan geen kontakt maken met het netwerk,wel als ik hem rechtstreeks met de modem verbind.
Wie het weet mag het zeggen bvd

heeft de laptopeen draadloos netwerkkaartje.
is dat een ingebouwde kaart of heb je er zelf iets ingestoken.
staat het kaartje wel aan
welk besturingsysteem gebruik jij.
merk en type laptop zou ook welkom zijn.

Even een paar vraagjes:

- Wat is merk en type van de laptop?
- Staat op de laptop de draaloze verbinding ingeschakeld?
- Is het draadloze netwerk beveiligd?

@Puppie: Sorry, had jouw bericht nog niet gezien...

;)het merk is Acer 5310 met vista ik heb in het begin heel even verbinding gehad met het internet dit was draadloos maar nu is het over en uit acer enet management internet verbroken.

heb je de router al een keer stroomloos gemaakt, wil nog wel eens een probleem zijn bij niet aan kunnen melden op een netwerk

suc6;););)

ja ik heb al een keer alles stroomloos gemaakt.
En hoe moet ik hem dan draadloos instellen ik ben maar een leek
Er staat ook beveiligde modus ingeschakeld

Helaas kan ik de handleiding van deze laptop niet bij Acer op internet vinden, maar ik neem aan dat je zelf wel een handleiding hebt.
Daar staat in hoe je de draadloze verbinding op de laptop aan en uit kunt zetten, vaak met een klein schakelaartje ergens aan de zijkant of achterkant van de laptop of met een bepaalde toets-combinatie.

En HOE is je draadloze netwerk beveiligd? WEP, WPA??

Nu ik hier bezich ben zie ik dat ik heel even verbinding heb maar valt na enige minuten weer weg (waar kan ik zien welke beveiliging ik heb WEP, WPA??

Geef nou eerst eens even antwoord op mijn vragen...

Heb je in de handleiding gekeken of de verbinding aan of uit staat.

En hoe heb je de andere PC's dan met het netwerk verbonden, dan weet je toch ook hoe de beveiliging is??

aan de voorzijde zit een lampje met een draadloos signaal symbool...doet dat lampje het wel...meestal oranje bij acer.

staat er toevallig bij de F2 toets rechts onderin een draadloos symbool.
zo ja dan de fn toets en de F2 toets indrukken.

wep of wap heb je nog niet ingeschakeld zo te lezen....zou dat ook even niet doen totdat je een probleemloze verbinding hebt.

@mrmusic, wat zitten wij elkaar toch op de hielen....

Laatst bewerkt:
als ik buiten sta heb ik wel internet en als ik naar binnen ga heb ik geen internet

Laatst bewerkt:
routerprobleem

dit laatste is door mijn zoontje geschreven, ik ben er even tussenuit geweest maar heb nu weer even tijd om hem te helpen met zijn probleem.
In de beschrijving vim\nd ik niets terug over een knop aan de zijkant waarschijnlijk heet deze toets wireless is dit juist?
Deze toets knippert oranje.
In de andere pc zit een stik die mee gelevert is met de router deze draaid probleem loos
Dus een pc zit aan de router ,nummer 2 is met een stik ,en de laptop is draad loos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan