Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phyriphiry

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Ik heb een gelijkaardig probleem met de router DI-604 van D-link.

Maar bij werkt het netwerk wel terug na een reset van de router. Enkele uren of dagen later moet ik hem weer resetten... :confused: :mad:

In je titel schrijf je -soms onbereikbaar- maar in je tekst lijkt het alsof je router sinds een paar dagen totaal geen internet meer geeft. Is het probleem hetzelfde als bij mij (na een reset geeft hij voor een tijdje weer terug internet) of is het definitief ?

In het eerste geval helpen de links die hierboven aangeduid zijn niet. Ze geven aan hoe je je computer en router moet instellen maar dat is hier niet het geval. De netwerkinstellingen zijn immers goed: bij een reset van de router werkt het terug...

Ofwel is het een hardware probleem: je router is kapot. (Zou je eens kunnen testen met een andere router ?).

Waar ik persoonlijk aan denk: zou het kunnen dat het routertje niet voorzien is op DOS-attacks? Ik merk in de logfiles namelijk zeer regelmatig "Unrecognized attempt blocked from 221.209.110.12:38954 to 213.119.122.142 UDP:1026" (met verschillende IP-adressen natuurlijk). Wat gebeurt er als er heel veel computers IP-pakketten sturen naar je routertje tegelijkertijd ?? Kan hij dat verwerken ? Of slaagt hij tilt ?

Moeilijkheid is natuurlijk dat je dat niet of nauwelijks kan achterhalen. Nij het resetten overschrijft hij immers de logfile... :(

Iemand hiervoor een idee ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb je vraag een eigen plaats gegeven.
Het is niet de bedoeling dat je in de vraag van een ander over je eigen probleem begint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan