router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammie1983

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
wij hebben een nieuwe modem van telfort adsl gekregen.het is een Zyxel P2602r..nou heb ik de modem aangesloten op onze router linksys WRT54G...en het snoer wat in de router zit gaat dan naar de pc natuurlijk.maar als ik de router er tussen doe heb ik geen internet verbinding.waarschijnlijk moet ik alles opnieuw instellen..maar welke instellingen zijn dan niet goed???moet ik ook wat veranderen in mijn modem??
Of is de Zyxel een modem/router in plaats alleen een modem??

Laatst bewerkt:
Zover ik kan vinden is het inderdaad een adsl2 modem/router en zouden er aan de achterkant 4 lanpoorten moeten zitten. Is dat inderdaad zo?
Deze kun je gebruiken om de pc's aan te sluiten, de oude router is dan niet meer nodig.
Je gebruikersgegevens moeten ws in de zyxel ingevoerd, maar ik neem aan dat telfort wel een snelstart papiertje oid heeft meegeleverd waar de instellingen op zijn te vinden?
mvg leo

nee

nee.er zit één aansluiting voor de dsl,1 voor internet,2 voor telefoon.dat is het.

??

trouwens ik ging net weer ff inloggen in mijn modem.en dan moet ik inloggen en dan staat dit erboven: Welcome to your router Configuration Interface...
Dus is het wel een router/modem>??

wat nu

ben nou in de modem.en nu staat er dit:Select 'Obtain an IP Address Automatically' if your ISP assigns you a dynamic IP address (DHCP); otherwise select 'Static IP Address' and type the static IP information your ISP gave you.

Wat moet ik doen??

dat is afhankelijk van je isp.
Die gegevens heb je van telfort.
Probeer het eens met de pc direct op de zyxel aan te sluiten.
Als dat werkt moet je de linksys ws bridgen(een switch van maken)
mvg leo

Laatst bewerkt:
een ADSL modempakket (basismodem van 69,-). mijn vriend heeft het gelijk (zonder de router) geinstalleerd en internet deed het meteen.maar nou moet de router nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan