Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

simonbor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Ik heb daar ook de laatste tijd (weer) last van. Vorig jaar heb ik door de computerbedrijf de firmware geupdate (versie: 3.13b02). Tegenwoordig merk ik op dat de verbinding soms wegvalt en alleen weer gereset kan worden door de stroom er 10 seconden eraf te halen... Daarna werkt het weer een tijdje goed. Wie kan mij/ons helpen?

EDIT: Het werkt door volledige reset van apparaat en het opnieuw instellen van alle instellingen...

Laatst bewerkt:
Di 524

Hoi,

In principe gaan routers heel lang mee, maar het kán de oorzaak zijn.
Soms moet je opnieuw de hele boel opstarten: kabelmodem <> router <> ... etc.
Dus alle apparatuur uit, router uit en ook de stroom van de modem af.

Dan eerst de modem weer aan en wachten tot die volledig online is (dat kan een poosje duren i.v.m. de verbinding met je provider.
Hierna de router aan; die wordt dan opnieuw 'geïnitialiseerd' door de modem.
En tenslotte de printer en andere apparatuur.

Een andere mogelijkheid is wellicht
- de beveiliging die 'achterhaald' is (WEP-encryptie is vrij makkelijk te kraken bijvoorbeeld. in tegenstelling tot WPA).
- het kanaal waarop de router zendt en ontvangt kan identiek zijn met dat van iemand uit je directe omgeving.

Beveiliging is al jaren WPA (zelfs versie 2, alleen ben ik nu op het werk dus kan dat nu niet inzien) en werkt goed.
Het kanaal heb ik veranderd (vorig jaar) naar een rustige kanaal aangezien iedereen op kanaal 6 zit.

Dus ik zou gewoon alles moeten resetten zodat het weer goed werkt?

EDIT:
We hebben ADSL en computers hebben Ubuntu, Windows XP, Windows Vista of Windows 7. Windows XP is de enige die met draad is verbonden aan de router. De rest is allemaal Wifi. Firewalls zijn de standaard ingestelde van Windows (Ubuntu heeft een eigen versie).

Router: D-link DI-524 (versie firmware: 3.13b02), deze staat bij de buren (we hebben gedeelde internetverbinding).

Ik weet niet of ook de draadverbinding ook last heeft.. Dat zou ik kunnen navragen.

Ik ga ervan uit dat de modem (Speedtouch, door KPN geleverd) normaal werkt.

Laatst bewerkt:
simonbor,

Welkom op Helpmij.nl

Ik heb je vraag op een eigen plaats gezet. het is niet de bedoeling dat je in de vraag van een ander verdergaat over je eigen probleem

Mijn excuses... Het probleem lijkt naar mijn idee wel veel op de zijne, daarom reageerde ik er ook op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan