Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

supercooltje

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2011
Hallo, ik heb een huis met dikke muren, en daarom komt draadloos internet niet tot aan mijn kamer.

Ik heb nu boven een nieuwe router geïnstalleerd ( Een D-link 524) in combinatie met een internetadapter ( Sitecom Homeplug 200).
Mijn router heeft nu niet echt zin om te werken. Als ik bij netwerkcentrum een probleemdiagnose laat doen geeft hij: kan geen verbinding maken met DNS server 8-8-8-8.
Ik kan ook niet in mijn router-interface komen...
Hoe los ik dit op?

Ik hoop dat ik snel antwoord krijg.

Laatst bewerkt:
Allereerst , kijk goed na of alle kabel goed zijn aangesloten.

een 2 de router geeft meestal problemen steek hier voor de kabel met het signaal van het internet niet in de eerste vrije poort maar de 2 de indien mogelijk.
dan configureer je de router als switch controleer dan op de APP (grafische interface ) of je instellingen goed zijn bv gateway = 192.168.0.1
dns servers 8.8.8.8 netmask 255.255.255.0 - broadcast address ....

probeer dit al even en laat me het weten of dit het deed

:o het is geen typisch D-link probleem, wij hebben ook dikke muren van gewapend beton, de router centraal zetten en kabel(s) trekken naar de zwakke punten en daar een goedkope switch neerzetten is een idee.

Vink

Het eenvoudigst is om die 2e router er tussen uit te halen en te vervangen voor een switch.
Dan hoef je verder geen instellingen te doen. Een 5-poort switch is er al vanaf ongeveer 15 euro.

Laatst bewerkt:
of je gebruikt gewoon de WAN poort van de router niet dan doet deze ook dienst als switch

Allereerst , kijk goed na of alle kabel goed zijn aangesloten.

een 2 de router geeft meestal problemen steek hier voor de kabel met het signaal van het internet niet in de eerste vrije poort maar de 2 de indien mogelijk.
dan configureer je de router als switch controleer dan op de APP (grafische interface ) of je instellingen goed zijn bv gateway = 192.168.0.1
dns servers 8.8.8.8 netmask 255.255.255.0 - broadcast address ....

probeer dit al even en laat me het weten of dit het deed

hetzelfde gedaan, maar ook een goedkope switch gemonteerd achter de dikke muren met een ethernet of usb kabel verbonden met de router

Vink

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan