router problemen (SWEEX 802.11g)

Status
Niet open voor verdere reacties.

anja8888

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2003
sinds kort laat ik mijn internetverbinding (kabel, chello) via een draadloze router lopen. Dit gaat goed maar van tijd tot tijd gebeurt het dat de router niet meer met de modem communiceerd en dit is vervelend omdat de router hierna weer geconfigureerd moet worden, wat ligt hier nu aan ten grondslag.

Groetjes van Anja

Probeer de nieuwste firmware eens dan kan het probleem weg zijn.:thumb:

Uiteraard had ik de nieuwste firmware al binnengehaald.
Ik weet wel dat de router altijd aan moet blijven staan, maar geldt dat ook voor de modem? We hebben de router zojuist wéér moeten resetten pfff wordt er een beetje moe van:rolleyes:

1 tip, geen sweex meer kopen...

Dit aldi merk onder de computeronderdelen heeft mij al voor veel hoofdbrekend gezorgd bij familie en kenissen.

Router: worden aardig warm, altijd problemen met kabel internet
switch: wordt bloedheet, voeding ook (energieverspilling)
etc etc

De router heb ik bij Alternate gekocht en staat op internet als de beste keus voor de consument.
Wat de warmte betrefd : de router wordt helemaal niet warm hoor, terwijl hij toch altijd aanstaat.
Blijft dus nog steeds mijn vraag over: moet de modem altijd aan blijven staan???:confused:

wat bedoel je met "de router moet weer geconfigureerd worden" resetten en alles opnieuw instellen?

het handigste is inderdaad om je kabelmodem ten alle tijden aan te houden... je betaald niet voor niets voor 24x7 internet ;). Het zou kunnen zijn dat de router wanneer het modem uitgezet wordt, zijn internet ip verliest, en als het modem weer aangezet wordt dat hij deze niet goed meer oppakt. Ik zou het eens proberen.

Ook moet in de router staan dat hij het internet ip automatisch moet oppakken, niets vastzetten, het kan dan namelijk zijn dat ondertussen dat je modem uit stond, je van Chello een nieuw ip adres krijgt toegewezen, als jij dan je modem weer aanzet, en je router staat nog vast op het oude ip, dan krijg je een conflict, omdat iemand anders inmiddels dat ip kan hebben. Dus zorg dat dns en ip automatisch door de router worden toegewezen

Router is niet slecht heb er al meerdere aangesloten en draaien zonder problemen.
Gewoon je modem aan laten staan en probleem is opgelost,

Hé mensen weer heel errug bedankt!
Ik laat die modem maar constant aan staan net als de router want ik heb tot nu toe geen problemen meer gehad.

zenks!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan