Router Problemen/Vragen: Arcadyan ARV 7519

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan95

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Beste,

Ik heb een Router van KPN: Arcadyan ARV7519

En ik heb een paar vragen. Ik zou het fijn vinden als je kunt antwoorden op een vraag met vermelding welke het is.

1) Is het mogelijk om de downloadsnelheid over meerdere PC's te verdelen, of beter nog mijzelf meer downloadsnelheid geven dan andere computers?

2) Ik heb een Playstation 3 en die heeft NAT Type 3. Als iemand mij kan helpen om dit naar een normaal NAT Type te krijgen, krijgt eeuwige roem. (Ik sta open voor TeamViewer etc.)

3) Ik wil mijn downloadsnelheid optimaliseren, las iets over OpenDNS. Wat houd het in? En zijn er nog meer tips om mijn downloadsnelheid te optimaliseren?

4) Ik hoor vaak van mensen dat ik beter een andere router/modem moet kopen omdat deze erg slecht is met apparaten als PS3. Kan ik een andere kopen? Welke? En werkt het ook met mijn telefoonlijn? (Lees: Wij hebben deze van KPN gekregen en volgens mij gaat onze telefoonlijn er ook in ofzo?) Ik weet dat niet precies.

5) Zit er veel verschil in het draadloos netwerken en netwerken met kabel. Mijn PC en PS3 zijn namelijk draadloos, vrijwel nooit problemen maar maakt dat flink uit met of zonder kabel?

Alvast enorm bedankt! :D

1. : volgens mij niet. Je pc gebruikt gewoon zoveel als hij nodig heeft.
4. : Dan moet je een router kopen en die op je modem/router van kpn aansluiten. Je internetsnelheid gaat hierdoor echter niet omhoog, hiervoor zou je een nieuw modem moeten kopen, of een duurder abonnement bij kpn moeten nemen
5. : een bedraad netwerk is over het algemeen sneller, omdat het niet afhankelijk is van betonnen vloeren e.d. Ook heb je bij een bedraad netwerk geen last van inbraken van buitenaf (was bij mij wel een keer), omdat je dan het draadloze verkeer uit kan schakelen. Je computer kan nog wel via het web gehackt worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan