Router problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Hoi,

even de situatie tekenen: Er komt internet binnen via de kabel via een kabelmodem, verder is dit modem aangesloten op een goedkope router van sitecom. En er zitten 2 computers via een kabel verbonden met de router.

Het probleem: 1 computer heeft wel gewoon internet en de andere niet.

Informatie: De computer die geen internet via de router heeft kan wel verbinding maken als de router ertussenuit gehaald wordt. Dan is er gewoon verbinding met het internet.

Vreemd: De +/- eerste week dat de router ertussen zat hadden wel beide computers gewoon verbinding met het internet. Maar daarna niet meer.

Ping: Als ik ping naar de standaardgateway (router) dan komen er gemiddeld 2 van de 4 pakketjes aan, maar wel pas na 48ms ongeveer. Dus het werkt niet helemaal. Als ik de computer opstart dan staat er ook een uitroepteken bij de netwerkverbinding in de systray.

Lampjes op de router: Het lampje van de computer die wel internet heeft knippert konstant en het lampje van de computer die geen internet heeft brand gewoon en knippert niet. En het wisselen van uitgang heeft ook niet het gewenste effect.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is of beter gezegd hoe ik het kan verhelpen??

Ik neem aan van niet want ik zit nu gewoon te internetten via de zelfde kabel alleen niet via de router, maar rechtstreeks via de modem.

Welke internet provider heb je ???

welk merk modem + type ??

Welk merk router + type ??

Bij sommige internet providers die via de kabel gaan met je je computer naam instellen. bij een router moet je de computer naam in de router instellen !!!!
bij somige providers gaat het om het Fysiek adres die is meestal te clonen vanaf de pc die werkt.

veel succes

De provider is @home. En als ik het goed heb dan moest je bij deze provider de computernaam aanpassen. Alleen het rare is dat het geheel wel een week perfect gewerkt heeft.

En het probleem is ook dat ik niet meer via de browser in het menu van de router kan komen. Dus ik kan niet zien of de goede naam in de router is ingesteld.

Ik weet wel dat de naam van de computer die het niet doet de naam is die voor de internetverbinding nodig is. Want ik kan ook gewoon verbinding maken als de router er tussenuit is. En dat is ook zo ingesteld toen de router nog niet nodig was.

Zou het kunnen dat twee dezelfde namen zijn ingevuld in de router en in de computer die het niet doet??

de computernaam die je van @home hebt moet je in de router invullen
bijde computers moeten een andere computernaam hebben en van die 2 computers moeten er ook 2 verschillende namen hebben om conflichten te voorkomen.

verder moet in de router DHCP aanstaan en de wan ip moet dynamic staan.

Veel succes

Ja klopt, alleen ik ben er nu even niet om het te controleren. Maar ik laat het wel weten als het gelukt is.

Na veel geklooi is het me nog steeds niet gelukt. Het eerste probleem dat zich opdoemt is dat ik niet bij de routerinstellingen kan komen.

Als ik de standaardgateway intyp in mijn browser dan duurt het heel lang en uiteindelijk komt er te staan dat de pagina niet weer te geven is. En zodoende kom ik niet verder.

Router: Sitecom xdsl broadband 4p 10/100 mbps
Model: DC-202 V4

En nu zit ik weer heerlijk te internetten doordat ik de router ertussenuit heb gehaald. Alleen zal mijn buurman er niet echt blij mee zijn dat hij geen internet meer heeft. Ik zal direct ook maar weer alles gewoon aansluiten.

De computernaam die ik nu gebruik moet eigenlijk in de router staan en de naam van deze computer moet ik veranderen. Alleen kom maar eens in het menu van de router. Zou het kunnen zijn dat de kabel te lang is, hij is 30meter. Normaal moet dat toch geen probleem zijn tot aan de 90meter geloof ik. Alleen ik merk als ik in het menu van de router probeer te komen er heel sporadisch verbinding is met de router. Want als ik na een kwartier wachten op stop klik in mijn browser dan zie ik al wel een gedeelte van het menu van de router.

Dus als de router is aangesloten heeft 1 pc wel verbinding? Dan lijkt mij de naam in de router goed te staan en kun je de pcnaam aanpassen in de pc die dan niet werkt. En kun je niet in het routermenu komen met de pc die wel achter de router werkt?

Ik neem aan dat de andere pc wel goed werkt, want ik heb de buurman niet horen klagen dat hij geen internet heeft. Maar ik zal het voor de zekerheid eens vragen. Wat overigens weer lastig is omdat hij geen nederlands kan alleen Turks denk ik.

Ik heb mijn buurman gisteren gesproken. En hij vertelde me dat hij wel steeds internet heeft gehad. Alleen zijn computer is een paar weken geleden kapot gegaan, deze heeft hij inmiddels laten maken. En gisteren heeft hij hem aangesloten en internet werkte ook bij hem niet. :confused:

Maar hoe kan ik nu op de gemakkelijkste manier in het menu van de router komen? Lukt het als ik de router op mijn computer aansluit en verder van stroom voorzie, alleen zonder de internet kabel erin. Moet ie het dan ook doen? Of werkt het alleen als alle kabels er in zitten (ook de internetkabel dus)??

als je alleen je pc aansluit kun je als het goed is ook gewoon in de router.

als dit niet werkt kun je nog effe 1 minut de stekker uit de router halen en dan nog een keer proberen

werkt dit niet dan zit nog meestal op de achterkant een reset knopje waarmee je je router kunt resetten alleen daarna moet je de router opnieuw instellen.

Dat is ook een probleem. Ik heb heel dat resetknopje niet kunnen vinden op dat apparaat. In de handleiding die ik van internet heb staat ook dat je op reset kunt drukken. Maar er zit helemaal geen knopje op. :rolleyes:

het gaat dus om een sitecom router maar welke type ???

Sorry als het al ergens staat maar ik kan het niet vinden in je post

Router: Sitecom xdsl broadband 4p 10/100 mbps
Model: DC-202 V4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan