router problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jotess

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
ik heb een groot probleem met mijn netwerk namelijk het volgende ik heb willen een nieuwe router instaleren een DLink, configuratie als volgt mijn internet komt toe op mijn server "sbs 2003" van daaruit vertrekt een ethernet kabel naar de router (niet in de wan port maar in één van de vier poorten) op mijn server geen problemen met surfen op mijn clients krijg ik geen pagina geopend. ik vermoed dus dat er een probleem is met mijn instellingen van mijn tweede netwer kaart maar vind geen oplossing telkens ik op mijn server wil internet verbinding herstellen doen geeft hij de fout melding dat er een probleem is met dhcp. met mijn Philips router werkte alles wel dus heb ik die weer geinstaleerd maar probleem blijft. ik zit met mijn handen in het haar weet iemand raad hoe ik die tweede netwerk kaart moet instellen? Mvg John

. ik vermoed dus dat er een probleem is met mijn instellingen van mijn tweede netwer kaart maar vind geen oplossing telkens ik op mijn server wil internet verbinding herstellen doen geeft hij de fout melding dat er een probleem is met dhcp.
Staat dhcp aan in de nieuwe router?

ik ben al iets verder geraakt maar kan met mijn sbserver 2003 nog altijd niet online als ik de internet instellingen wil configureren geeft hij volgende foutmelding "De wizard kan de opties van de DCHP scope niet instellen controleer of de dchp serverservice word uitgevoerd en of er geen scope is gedefineerd" maar hoe doe ik die controle?

Mvg John

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan