Router problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rayadam

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Berichten
58
Goedendag,

Kort geleden vondt Windows het nodig om 24 undates te installeren op de computers, of het nou Windows 7 of Windows Vista is. Ik heb het gevoel dat na het installeren van al deze updates er iets niet goed gaat met routers.

We hebben een Ziggo aansluiting en een router aangesloten, deze router is met een vaste UTP naar boven en twee laptops draadloos. Nu heb ik het probleem dat het internet uitvalt na een tijdje online zowel laptop als vast. Dan is er geen netwerk verbinding meer, na het aan en uit zetten van de router pikt hij hem weer op. Waar ligt dit aan. Hij ziet het draadloos netwerk wel, maar maakt geen verbinding.
 
dit had ik ook best vaak, staat er op 1 van de computers een torrent proggramma?
en kun je eventjes de logs uit je router posten? volgensmij wordt je een beetje geddosd,
dat had ik ook een tijdje na 15 min kon ik geen verbinding meer krijgen moest ik me router opnieuw
starten en dan deed hij het weer.
 
Probeer langer dan een kwartier met 1 pc te werken. Dit was bij mij ook het geval en na 3 dagen zoeken kwam ik erachter dan 1 van de 6 machines die ik gebruik een deels kapotte NIC (Netwerkkaart) had die de router om zeep hielp.
 
In Apparaatbeheer aangeven dat je de Vorige driver wilt gebruiken van je (draadloze) netwerkkaart.
Dit als je vermoed dat het probleem door een Windows driverupdate is veroorzaakt.

Tijs.
 
Het verhaal is erg raar geworden. Ik heb nu twee routers een ICIDU en Netgear. Heb de netgear aangesloten volgens boekjes, dus via de cd. Nu heb ik helemaal niets meer. Zodra ik rechtstreeks de internet van ziggo in het modem van ziggo stop heb ik super snel internet, maar zodra die kabel de router in gaat helemaal niets meer. Ik kan alleen lokaal werken en draadloos ziet hij wel in de laptops, hij verbind maar doet daarna helemaal niets in de browsers. Of heel even en daarna weer niets.

Log van het modem

[Admin login] from source 10.0.0.4, Saturday, Apr 23,2011 12:24:56
[Admin login failure] from source 10.0.0.4, Saturday, Apr 23,2011 12:24:48
[DHCP IP: (10.0.0.4)] to MAC address 00:1F:C6:C6:AF:E7, Saturday, Apr 23,2011 12:24:01
[Time synchronized with NTP server] Saturday, Apr 23,2011 12:22:25
[Internet connected] IP address: 94.208.1.241, Saturday, Apr 23,2011 12:22:25
[Internet disconnected] Saturday, Apr 23,2011 12:22:24
[DHCP IP: (10.0.0.2)] to MAC address 90:4C:E5:7A:47:6B, Saturday, Apr 23,2011 12:17:05
[DHCP IP: (10.0.0.2)] to MAC address 90:4C:E5:7A:47:6B, Saturday, Apr 23,2011 12:16:43
[DHCP IP: (10.0.0.2)] to MAC address 90:4C:E5:7A:47:6B, Saturday, Apr 23,2011 12:12:40
[DHCP IP: (10.0.0.3)] to MAC address 00:25:D3:9E:FC:79, Saturday, Apr 23,2011 12:11:31
[DHCP IP: (10.0.0.4)] to MAC address 00:1F:C6:C6:AF:E7, Saturday, Apr 23,2011 12:11:21
[UPnP set event: Public_UPNP_C3] from source 10.0.0.2, Saturday, Apr 23,2011 12:11:11
[DHCP IP: (10.0.0.3)] to MAC address 00:25:D3:9E:FC:79, Saturday, Apr 23,2011 12:10:55
[UPnP set event: Public_UPNP_C3] from source 10.0.0.3, Saturday, Apr 23,2011 12:10:36
[UPnP set event: Public_UPNP_C3] from source 10.0.0.2, Saturday, Apr 23,2011 12:10:08
[UPnP set event: Public_UPNP_C3] from source 10.0.0.3, Saturday, Apr 23,2011 12:09:57
[DHCP IP: (10.0.0.3)] to MAC address 00:25:D3:9E:FC:79, Saturday, Apr 23,2011 12:09:50
[DHCP IP: (10.0.0.2)] to MAC address 90:4C:E5:7A:47:6B, Saturday, Apr 23,2011 12:09:30
[Time synchronized with NTP server] Saturday, Apr 23,2011 12:09:30
[Internet connected] IP address: 94.208.1.241, Saturday, Apr 23,2011 12:09:29
[Internet disconnected] Saturday, Apr 23,2011 12:09:29
[Initialized, firmware version: V1.0.2.50_31.1.25] Saturday, Apr 23,2011 12:09:25
 
Laatst bewerkt:
Je vorige posting ziet er anders uit dan je startposting, want je gebruikt nu (opeens) een tweede router terwijl in je startposting maar sprake was van 1 router???

Maak eerst maar eens een duidelijk overzicht van welke apparaten aan elkaar zijn aangesloten en hoe precies.
Noem merk + type, en begin met het apparaat van Ziggo.

PS: Het helpt niet echt om (terwijl je het probleem nog hebt) te gaan klungelen aan de setup en bovendien niet te reageren op suggesties die al gegeven waren (zoals die in mijn vorige posting + ...)

Tijs.
 
Sorry voor mijn verwarring

Mijn configuratie zoals deze nu is:

ZIGGO modem UBEE -----> Router Netgear WNR3500L (NIEUW GEKOCHT)

De volgende zaken zijn geprobeerd ook in overleg met Ziggo

Laptop UTP naar Ziggo Modem (geen verbinding)
Vaste PC UTP naar Ziggo Modem (wel verbinding)
Laptops Wireless naar Ziggo Modem (geen verbinding)

Als de router er tussen zit is er ook geen verbinding PC Vast naar Ziggo Modem.

Hebben met Ziggo een aantal tests gedaan, zoals ip release en dan ip renew, maar bij ip renew gaf hij geen nieuw IP adres, hij gaf aan dat er nog een draadloze verbinding in de weg zit.
 
De truc lijkt te zitten in het feit dat de pc naar Ziggo modem wél een ip-adres oplevert dat werkt.
Wat je kunt doen is het volgende: Op jouw manier de instructies volgen die hier staan.
Natuurlijk aangepast aan de Netgear die je hebt én uitvoeren vanaf je pc (want die werkt blijkbaar goed met de UUBE modem). Het kan dus bijv. zijn dat het ip-adres voor het configureren van de (Netgear) router anders is dan die van de Sitecom uit die posting.
Vooral de stap over het clonen van het MAC-adres niet overslaan, omdat de pc aan de UUBE modem wél een goedwerkend ip-adres oplevert.
Ook goed nakijken dat je de Netgear vanaf de ene WAN/Internet poort verbindt met de LAN aanslutiing van de UUBE modem, dus niet van de 4 LAN poorten van de Netgear met de Ziggo modem verbinden(!)


Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan