Router rebooten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Hallo,

Ik heb een draadloos netwerk met een e-tech router en een e-tech netwerkkaart (voor in de laptop) Alles werkt nu eindelijk goed, todat ik mijn router reboot. Dan doet het hele internet het niet meer. Ik moet dan de netwerkkaart en router opnieuw installen met cd-rom om het weer aan de praat te krijgen. Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik gebruik windows XP

Hoi,

Logisch: rebooten betekent dat de af-fabrieks instellingen van de router weer actief worden. Je moet dus opnieuw de instellingen aanpassen om de internet- en netwerkverbinding voor jou situatie te regelen.

Rebooten doe je dus alleen op het moment dat je helemaal 'fris' wilt beginnen, mogelijk omdat je teveel hebt gewijzigd en 'door de bomen het bos' niet meer ziet. Dat komt nogal eens voor ....

Dat is alleen bij resetten. Niet bij rebooten. Rebooten doe je namelijk om nieuwe instellingen die je gemaakt hebt, actief te maken. Maar nu ben ik helemaal opnieuw begonnen, en heb hem gerebot zonder dat ik ook maar iets heb aangepast, dan doet hij het wel. Al heb ik de beveilgings instellingen ingesteld, moet ik rebooten wil dit effect hebben. Dat doe ik dus, maar dan doet het hele internet het niet meer.

Hoi,

mijn eerste gedachte is dan: je hebt iet bij de beveiligingsinstellingen niet goed ingesteld.
als je gereboot hebt, kan je dan alleen niet meer het web op, of kan je ook geen netwerkverbinding of een verbinding met de router meer krijgen?

Ik krijg ook geen verbinding meer met de router (e-tech)
Ik moet dan de kaart opnieuw instaleren en dan met de cd van de router de boel weer aan de praat krijgen.

Hoi,

Ja precies, je doet met die beveiligingsinstellingen iets niet goed.
Mogelijk een beveiligingssleutel WPA- of WEP encryptie, die moet je dan ook op je draadloze computer goed instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan