router reset zichzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Afwasmiddel

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
We hebben al een tijdje een router van linksys. Ik geloof de WRT54. Maar gisteren had niemand internet meer. De router had een andere naam voor de verbinding aangenomen en had het wachtwoord zodoende gewijzigd dat ik het niet meer terug kon vinden. Mijn PC die met een kabel aan de router was verbonden had wel internet, maar de laptops niet. (we hebben allemaal Windows XP)

Ik heb daarom besloten de router maar te resetten. Ik kan bij de configuratiesite komen van de router. Ik heb de domeinnamen teruggezet en het netwerk beveiligd. Nu heeft elke PC/Laptop in huis verbinding (draadloos: 11 en gewoon 100). Maar zoals ik wel vaker op fora tegen kom: geen internet, maar dus wel de router-configuratie site.

Ik denk dat de default gateway niet meer correct staat. Alles staat nu op automatisch, maar dat heeft dus geen succes. Verder heb ik iets gelezen over MAC-adres clonen. Ik weet niet precies of dit kan helpen, maar ik weet waar ik het kan doen.

Ik ga vandaag nog proberen de gateway en de DNS-server handmatig in te stellen. Ik heb wat tutorials en info uitgeprint zodat ik thuis niet met problemen zou komen zitten. Ook ga ik de CMD procedure uitvoeren met ipconfig. Ik weet niet of het gaat lukken en of dit topic voor niets wordt aangemaakt. Maar wat hulp is altijd welkom. De vorige keer moesten we €50,- neerleggen. Maar aangezien het probleem de vorige keer ook makkelijk te achterhalen was denk ik dat ik het zelf nu ook kan. Ik heb ook goed opgelet toen deze man bezig was. Met success, alleen die gateway dan niet.

Welke ISP heb je. En welke versie van de WRT54.

Lijkt er op dat je geen verbinding meer hebt op je wan poort.

Je zou bijn gaan denken dat iemand inbreekt op je router!!!

Reset je kabel / ADSL modem ook een door de stekker uit het stopcontact te halen en 10 seconden te wachten. Daarna stekker er weer in doen.

Doet dit daarna ook nog een keer met de router.
Vaak krijgt de router dan wel weer de juiste gegevens en lost vele verbindingsproblemen op.

Check ook even de Linksys site voor een firmwareupdate van de router. Voor bepaalde types van de WRT54G is er pas een update uitkomen die veel verbindingsproblemen oplost. Wel even goed checken welke versie je hebt van de WRT aangezien er vele soorten zijn van Versie 1 t/m Versie 8 en daar zijn ook verschillende firmware voor
Die uitleg staat ook op de site van linksys.

http://www-nl.linksys.com/servlet/S...rapper&lid=1019486492B42&displaypage=download

Nou ik ben er in geslaagd alle pc's en laptops van internet te voorzien, zowel draadloos (beveiligd) als met kabel. Enige probleem nu is dat als ik weer wil gamen mijn ping 300 is en mijn frames per second 20 :shocked:

Dat heb ik dus nog nooit gehad. Het moet vrijwel zeker met de nieuwe verbinding te maken hebben. De meeste settings staan echter op de default-stand. Dus das weer raar. Verder wil mijn eigen draadloos internet de router niet vinden. Niet dat ik die nodig heb, maar het is wel handig.

Ik heb een Wireless-b PCI Adapter (WLAN Monitor v2.1). Ow terwijl ik deze post maak heb ik de oplossing gevonden. Hij heeft alleen de speed van g-type, maar mijn eigenste is een b-type. Toen ik dit wijzigde dropte mijn ping naar 20...

Nou ja iig bedankt voor de reacties!!! Nu hoeven we tenminste geen specialst meer in te huren om het netwerk in te stellen. Wat een 16-jarige jongen wel allemaal niet kan doen :D

Vermeld ook even wat de oplossing is voor je probleem. Dat is dan weer handig voor de andere leden die tegen een soortgelijk probleem lopen.

Daarna even het onderwerk op Opgelost zetten.:thumb:

De oplossing? Nou het was eigenlijk een probleem wat door mij zelf is intstaan. Ik d8 dat met g-type only de snelheid beter zou zijn. Maar ja, als je eigen ontvanger een b-type is kom je niet verder. Hij staat nu op mixed wat in houdt dat mijn b-type verbinding kan krijgen en dat de laptops met g-type ook verbinding kunnen maken.

Netwerk opstellen is gewoon instructies volgen. Heb alles op fabrieksinstelling staan behalve het wachtwoord (WEP) bij wireless. Ook moesten de PC en laptops op DHCP. Zodat ze zelf ip-adressen en andere instellingen kregen toegewezen van de router uit. Mijn internetverbinding is nu beter, maar ik heb af en toe nog last van uitschieters. Zo is mijn ping in 1 min van 30 naar 100 en van 100 naar 300 en weer terug gesprongen. Als iemand hier een oplossing voor heeft zo ik het graag weten. Het netwerk op b-type only zetten lijkt me onverstandig aangezien de laptops g-type hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan