Router resetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerTom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Hoi,

We hadden gisteren een tijdje geen internet meer. Mijn broertje heeft toen advies opgevolgd van Windows 7 dat je de stekker van de router eruit moet halen, 10 seconden wachten, en dan weer inpluggen. Nadat hij dat gedaan heeft was het internet opeens weg. Wat moet ik nu doen? Mijn vader weet het ook niet. Als je meer te weten moet komen dan moet je het gewoon even vragen.

Mvg,

Ik zou hem er langer uit laten, bijv 1 minuut.
Haal de handleiding erbij en kijk welke lampje wel of niet gaan branden en kijk waarvoor die lampje zijn.
Meldt dan hier welke wel en niet branden.
Vermeldt er even bij om welke router het gaat.
Kun je wel in de router komen, zoals beschreven staat in de handleiding?

als je een losse modem en een losse router hebt, moet je ook de stroom van de modem eraf halen. Het stappenplan wordt dan:
1. Stroom van router eraf, stroom van modem eraf, minimaal 10 seconden (1 minuut is wel aan te raden).
2. Stroom van de modem er op, wacht 2-3 minuten totdat het apparaat volledig gestart is
3. stroom van de router er op, duurt ook 2-3 minuten voordat het apparaat volledige gestart is.

Als 4e zou ik ook de pc als laatste herstarten. Dan is op de hele route alles herstart.

Plotse stroom uitval bij een router/modem kan er voor zorgen dat het toestel defect is.
Best altijd de power knop uit zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan