Router(s) wel zichtbaar, geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom3k

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hoi allen.

Sinds een paar weken komt het vaak (en steeds vaker) voor dat als de pc is opgestart, hij geen verbinding met internet krijgt. Wel ziet hij de router en routers van anderen. Als ik onze router selecteer en verbinding wil maken, dan gaat hij vragen om de beveiligingskey. Als ik de pc opnieuw opstart dan heb ik vaak wel weer verbinding, maar soms moet ik zelfs meerdere keren opnieuw opstarten. Router reset ik in de tussentijd ook vaak, werkt soms wel, soms niet.

Dus na een aantal keer opnieuw opstarten van router/pc, dan heb ik pas verbinding terwijl ik verder niets verander.

Tevens is het zo dat ik merk dat als ik een website bezoek en doorklik, hij vaak de verbinding even kwijt lijkt te zijn. Na een aantal seconden gaat het al dan niet met een refresh dan wel weer. Tijdens gamen heb ik overigens geen last van lagspikes..

Lijkt mij iets conflicterends met andere netwerken, we wonen in nieuwbouw en er komen steeds meer mensen bij.

Weet iemand hier ene oplossing voor?

Ik heb als router: WRT160N
Wireless usb van D-Link: DWA-140

BVD!

Laatst bewerkt:
Jammer dat je geen linksys usb hebt gekocht.
Je hebt niet gezegt welk os je hebt.
op een ander kanaal gaan wil ook helpen.
Bij netwerken kijken welk voorkeur netwerk je hebt.
welke beveiliging heb je web,wpa,wpa2.
waar staat de router????

Jammer dat je geen linksys usb hebt gekocht.
Je hebt niet gezegt welk os je hebt.
op een ander kanaal gaan wil ook helpen.
Bij netwerken kijken welk voorkeur netwerk je hebt.
welke beveiliging heb je web,wpa,wpa2.
waar staat de router????
Op deze pc staat windows vista. Heb wpa2 als beveiliging. Mijn eigen router staat als voorkeur ingesteld en met deze dlink/linksys combi had ik voorheen nooit problemen. Signaalsterkte rond de 55 tot 60%.

Iemand anders ik ook al over op een ander kanaal zetten. Kun je meer specifiek zijn? Over welk kanaal heb je het dan? Hoe kan ik het anders instellen?

Dank en groet!

Je hebt een wrt160N,die zoekt automatisch het beste kanaal.
Maar automatisch wil niet altijd zeggen "het beste"
Je kunt in de router configuratie zelf een kanaal kiezen.
Ik zou kanaal 13 eens proberen aangezien linksy een van de weinige is die dit kanaal aankan.

Je hebt een wrt160N,die zoekt automatisch het beste kanaal.
Maar automatisch wil niet altijd zeggen "het beste"
Je kunt in de router configuratie zelf een kanaal kiezen.
Ik zou kanaal 13 eens proberen aangezien linksy een van de weinige is die dit kanaal aankan.
Hoi Palomino, kun je me vertellen waar ik deze optie vind en hoe deze optie heet? Ik zie het namelijk niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan