Router settings veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thundermouse

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
Beste,

Een vriend van me kan niet meer op internet ... hij moet dus via de instellingen van zijn router terug op internet kunnen.

Het probleem is: Hij kan niet meer naar de instellingen van zijn router
normaal gaat dit door in IE 192.168.1.1 in te tikken maar dit werkt niet meer.
(hij heeft ook al de stekker uitgetrokken, terug in gedaan en geprobeerd, maar tevergeefs)

Hij zegt dat hij de versleuteling van zijn router nodig heeft.
Hij heeft een router van philips (draadloos), Belgacom ADSL - Philips wireless router 3 P
Ik moest van hem hier een postje maken, hij zei dat dit een goed forum was :)

dank bij voorbaat

Laatst bewerkt:
Als je niet meer in de router kunt komen is de gemakkelijkste oplossing: resetten.
Achterop de router zit waarschijnlijk een resetknopje, indrukken met een pinnetje en de router gaat terug naar de fabrieksinstellingen met bijbehorend paswoord.

Door zijn router en zijn computer te verbinden met een kabel kon hij terug op internet.
Maar hij kan nog altijd niet naar die pagina van zen router gaan!

Laatst bewerkt:
Typ eens vanaf de DOS prompt : Ipconfig. Dan staat daar standaardgateway, dit is het toegangs adres van je router.

Yo ik ben de vriend die niet op het internet kon, gelukkig kon ik nog wat raden naar mijn versleuteling van mijn router. Die is niet zo moeilijk...

Maar nu kan ik dus wel weer op het internet... maar ik vondt het raar dat ik NIET naar mijn router settings kon gaan wanneer ik geen internet verbinding had terwijl dat normaal wel lukt, zelfs wanneer ik een lan kabel met mijn router en mijn pc had verbonden kon ik nog steeds niet mijn router instelling bekijken. Pas nu wanneer ik weer internet verbinding heb kan ik het weer bekijken. maar het is ook raar... soms valt mijn signaal weg van mijn router terwijl ik er toch vrij dicht tegenaan zit. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan