router slaat vast bij bepaalde sites

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur12

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Heb je een adsl of kabel aansluiting --> ADSL

Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98) --> XP

Gebruik je een firewall en zo ja welke --> ???

Welk merk en type router of modem gebruik je. --> weet niet precies welke maar het is een Belkin

Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan --> ???

Ik heb een router die opzich goed werkt alleen is het zo dat het fout gaat bij bepaalde sites. Bij een paar sites die ik wel eens bezoek daar loopt hij dan vast op een gegeven ogenblik en daarna kan ik niet meer op die sites komen. Ik krijg dan een scherm net alsof de site niet meer in de lucht zou zijn. Als ik vervolgens de stekker er uit trek en er weer in doe (reset zeg maar) dan werkt het weer wel even tot hetzelfde weer gebeurd. Ik moet soms om de paar minuten de stekker er uit trekken en dat is niet echt heel handig. Op andere sites heb ik weer nergens last van.

Wie kan mij verder helpen want echt handig is het niet om steeds onder tafel te moeten duiken :confused:

Voor de duidelijkheid:
Je kunt na stekker ff uit en in te doen die zelfde site wel bereiken? Of loopt hij weer direct vast.

nee dan kan je de site weer wel bekijken maar na een aantal handelingen of doorklikken op pagina´s loopt hij wel altijd weer vast. Soms vrij snel weer en soms duurt het even.

Misschien is het een idee om je firmware van je router up te daten, ik heb ook dat probleem gehad en na het updaten werkte het allemaal weer.

Ik kan wel de goeie update zoeken maar dan heb ik wel je Router type nodig, die staat als het goed is op een sticker op de onderkant.

Belkin wireless G router weet je dan al genoeg ? of moet je alle getalletjes weten ?
En beschrijf je dan ook hoe ik te werk moet gaan ?
En is het dan niet zo dat de instellingen weg zijn daarna en ik geen internet meer heb ?
Fijn dat je me wil helpen :thumb:

Belkin wireless G router weet je dan al genoeg ? of moet je alle getalletjes weten ?
En beschrijf je dan ook hoe ik te werk moet gaan ?
En is het dan niet zo dat de instellingen weg zijn daarna en ik geen internet meer heb ?
Fijn dat je me wil helpen :thumb:

is het deze? http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=136493
zo niet, kun je dan even de getallen kunnen doorgeven?

en ik kan wel beschijven hoe je te werk moet gaan hoor, en je behoud je instellingen gewoon.

Laatst bewerkt:
Volgens mij wel alleen is die van mij iets breder en deze is smaller. Ik ga de papieren even erbij zoeken daar zullen alle gegevens welk opstaan maar moet even een kast induiken want heb geen idee waar ik dat even heb gelaten :confused: :confused:

ik kon de papieren even nietv vinden maar er staat op de router zelf nog:
model #F5D763Z-4 P10445

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan zo snel nog geen firmware update vinden maar had wel een uitleg liggen,
hij is wel in het engels, maar dat moet geen probleem zijn toch?

Als je wilt weten hoe je in je router moet komen:

start-->uitvoeren. typ cmd en klik op [enter].

Typ ipconfig en enter weer. Achter standaard gateway staat het ipadres voor toegang tot je router.
Dit adres moet je dan invoeren in Internet Explorer of een andere internet utility.
als je dat gedaan hebt krijg je een inlog scherm. Als je er nog nooit bent geweest is de inlognaam en wachtwoord : admin

Updating the Router’s Firmware

Open the Router's interface page, (Open your web browser and goto http://192.168.1.1), and click on Firmware update on the left hand menu.

In the “Firmware Update” page, click “Browse”. A window will open that allows
you to select the location of the firmware update file.

Browse to the firmware file you downloaded. Select the file by double-clicking on
the file name.

The “Update Firmware” box will now display the location and name of the firmware file you just selected. Click “Update”.

You will be asked if you are sure you want to continue. Click “OK”.

You will see one more message. This message tells you that the Router may not respond for as long as one minute as the firmware is loaded into the Router and
the Router is rebooted. Click “OK”.

A 60-second countdown will appear on the screen. When the countdown reaches zero, the Router’s firmware update will be complete. The Router’s home page should appear automatically. If not, type in the Router’s address (default = 192.168.1.1) into the address bar of your web browser.

The firmware update is complete.

Ik ga nog even speuren op het internet voor de firmware update voor het type router dat jij opgegeven hebt,

maar na een tijdje heb ik er nog geen gevonden...weet je zeker dat het niet F5D7632-4 moet zijn?

Laatst bewerkt:
Ja hoor dat laatste wat jij typt dat is het, ik had het niet zo duidelijk op een papiertje gezet, sorry

het is dus F5D7632-4

Kan je hier iets mee ?

Mijn engels is niet zo goed en zeker niet als het gaat om computertaal dus zou het super vinden als je me stap voor stap wil helpen want ik ben zo bang geen internet meer te hebben als ik iets verkeerd doe ofzo

Maar jij had dit probleem dus ook ?

Uhm...ja maar dan moet ik die handleiding even vertalen maar daar ben ik wel ff mee bezig.

Ik had dit probleem ook, ik kon wel bijvoorbeeld op de homepage van een site komen maar dieper in die site sloeg hij vast.
Want ik had namelijk wel een router gevonden met het typenummer F5D7632-4.
Ik kan hieruit opnemen dat je Router versie 4 is?
Maar dit kun je wel zien op de sticker zoals in dit plaatje

f5d7632yy8.jpg

De firmware update die ik eerst had gevonden bleek een fout in te zitten, dus ik ga nog even verder speuren.

Hier is mijn vertaling:

De firmware update,

Op de router’s interface ( Open internet en type in de adresbalk de standaard gateway die hier door de test hier boven gezien hebt), en klik dan op Firmware Update in het menu.

In de Firmware Update pagina klik je op Browse, nu moet je het bestand opzoeken en deze selecteren.

De Firmware Update pagina laat nu het pad zien van het bestand dat door jou geselecteerd is, controleer dit ook!
Als dit goed is druk je op OK, Dan krijg je een venster in beeld dat aangeeft dat de router misschien niet communiceert de eerst komende minuut, wanneer de firmware in de router is gezet.
Klik dan op OK

Dan krijg je een scherm in beeld waar er afgeteld word van 60 naar 0.
Wanneer er afgeteld is naar 0 word de router opnieuw opgestart en daarna word de pagina van de router geladen, als dat niet zo is moet je weer even de Standaard Gateway invoeren.

Nu kun je ook zien of de firmware update gelukt is door onderin de pagina naar de versie te kijken.

Laatst bewerkt:
ver 1000EA staat er bij mij

en wat moet ik nu doen eigenlijk ?

super dat je zo mee denkt :thumb:

Ik moet nu even een firmware update vinden voor jou router, die voor versie 1 gemaakt is.
misschien dat jij met de fabrikant kan bellen? misschien dat hun wel een adres hebben.

Ik ga nog wel verder zoeken in de hoop dat ik er 1 vind

kan ik er niet mnakkelijk een vinden als ik op updtae druk van mijn bijlage van de router zeg maar ? je kan toch op zo´n instellingen site komen ?

Het is heel raar maar op de site van Belkin staat dat de versie van jou router niet bestaat. Is het een idee om met de technical support te bellen van Belkin?

Ik heb wel een firmware update ervoor gevonden maar die is alleen voor engeland.
Dit is de link:

De firmware update voor een UK versie van de router
Want als hij volgens Belkin niet bestaat is het ook moeilijk een Firmware Update ervoor te vinden.

Laatst bewerkt:
maar als ik nou in die router blz kom dan kan ik weil op uptade klikken volgens mij is dat een optie om te doen ?

Er staat gewoon een functie om de firmware up te daten in het routermenu?

dat is bij mijn router niet zo.
Maar je kan er altijd op klikken en zien waar het heen gaat...als je het niks vind kun je het altijd cancellen

maar kan ik dan nog wle blijven internetten ? gaan er geen instellingen verloren ofzo ? hoe kom ik in dat menu ?

Als je wilt weten hoe je in je router moet komen:

start-->uitvoeren. typ cmd en klik op [enter].

Typ ipconfig en enter weer. Achter standaard gateway staat het ipadres voor toegang tot je router.
Dit adres moet je dan invoeren in Internet Explorer of een andere internet utility.
als je dat gedaan hebt krijg je een inlog scherm. Als je er nog nooit bent geweest is de inlognaam en wachtwoord : admin

En je behoud je instellingen, het enige wat veranderd is de versie van de firmware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan