Router Sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Parafox

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2004
Berichten
9
Sinds 2 dagen is het internet erg langzaam geworden. Als ik ping naar een website als www.google.com dan krijg ik 28% packet loss en dus vele timeouts. Downloaden gaat met max 1 kb/s ofzo terwijl dat normaal 140 kb/s is. Andere pc's in het netwerk hebben geen last van dit euvel. Daarom besloot ik om mijn pc maar te formatteren, maar dit bood ook geen oplossing. Ik zit via een vaste netwerkkabel verbonden aan een router die ook nog een draadloze netwerkkaart bezit (REPOTEC broad@away) en deze router is verbonden met een andere router die ook nog 2 pc's aangekoppelt heeft. Daar zit ook nog het internetmodem aan. Dit werkt al maanden prima maar sinds 2 dagen dus niet meer. Wie heeft een idee wat ik hier aan kan doen.

Alvast Bedankt,
Parafox
 
En hoe maak je contact met ineternet, adsl. kabel. telefoonlijntje.
Als dit zo langzaam is zijn de andere computers dan uit?
Als deze druk aan het surven of dowloaden zijn dan wordt jou verbinding ook traag hoor.
 
Ik snap wat je bedoeld. De andere computers stonden gisteren bijvoorbeeld wel aan, maar die downloaden niks. En vandaag staan ze allemaal uit en hetzelfde probleem blijft. Internet via de Kabel (140 kb/s zoals ik al zei). Verder wil ik nog toevoegen dat ik als ik ipconfig type, vaak bij "standaardgateway" helemaal niks staat. Dan maak ik sowieso geen internetverbinding. Als ik wel even verbinding heb, zoals nu, dan staat er wel een getal bij standaardgateway.
 
Laatst bewerkt:
En als je rechtstreeks op het ineternet modem aangesloten bent dan loopt natuurlijk alles als een trein.

Een router die weer met een router is aangesloten, tja daar kunnen vele oorzaken de problemen geven.
Je geeft zelf al aan dat je niet altijd een gateway adres krijgt. Bij mij komt dan als eerste de vraag al zijn de kabeltjes wel goed, gebruik je utp, neem dan eens een ander kabeltje.
Zijn de routers goed op elkaar afgestemd, heb je deze al eens gereset.
Hoe zijn de routers met elkaar verbonden, waarom niet 1 router en een switch dat geeft minder problemen. Routers moet je instellen en een switch niet.

Het bovenstaande zijn maar een paar kreten maar ik hoop dat je er wat mee kunt.
Ik denk dat dit veel zoekwerk zal worden, vooral omdat jij aangaf dat het twee manden wel goed gewerkt heeft en opeens niet meer.
Zijn er veranderingen in het netwerk gemaakt, toevallig een verbouwing geweest, misschien een nietje door een kabel geschoten.

Suc6 met de zoektocht.
 
Ik heb geprobeerd wat puppie zei: een nieuwe utp kabel aansluiten. Dit is ook niet de oplossing. Er gebeurd gewoon precies hetzelfde. Eerst geen standaardgateway, dan na 5 minuten ofzo wel een, maar dan langzaam internet en timeouts e.d. Verder heb ik me denk ik vergist in het feit dat er 2 routers in het netwerk liggen. Volgens mij is de router waarop de "probleem-pc" is aangesloten wél een echte router (je kunt er in een software programmaatje e.d.) en de andere "router" is volgens mij een switch. Daar zitten verder ook geen knoppen of software dingetjes bij. Verder wil ik nogmaals benadrukken dat het systeem altijd prima heeft gewerkt... Resetten van de routers heb ik al vaak gedaan. Zelfs het hele systeem uitzetten bood geen oplossing. Weet iemand nog een andere oplossing? Ik heb zelf het gevoel dat er iets niet goed is met de software van de router, maar zo technisch ben ik wat netwerken betreft eigenlijk niet :confused:
 
Geef het merk en type van de router eens en van je breedband modem. Is het een ethernet of usb aansluiting en wie is je provider, kpn, zonnet, bbned enz enz
 
REPOTEC Broad@way, Wireless Broadband Router
RP-2066A0
----
REPOTEC NWay Switch
RP-1708 K
----
Terayon Kabelmodem van KABELFOON/CAIWAY

ethernet/usb???? Als je dat nog moet weten graag even uitleg wat je daarmee bedoeld :( (ik vermoed ethernet aangezien er niks wat betreft het netwerk met usb is)
 
Ik heb er nu een draadloze netwerkkaart met pci adapter ingedaan en dit gaat als de brandweer. Maar deze kaart is niet van mij dus dat is ook geen oplossing, maar ik dacht dat iemand er misschien wel iets mee zou kunnen :S?
 
Ik heb eens op de site van jou router gekeken maar kan het type nummer niet vinden wel die van jou switch.
Is het het correcte type wat je opgaf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan