Router/swich/Router Hulp gevraagd!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tsaar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsaar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Hallo allemaal.
Ik ben hier wat nieuw dus ik hoop dat iemand me kan helpen.

* ik heb een internet verbinding van xs4all deze komt binnen op mijnWireless-G adsl home gateway ( wag200gb)

via dit app. zijn meerdere pc's verbonden. deze werken gewoon en hier is het internet goed.

nu heb ik omdat ik nogal een grote zaak heb op deze router een swich aangesloten de wrt54gl ( ik heb hier 2 van. 1 voor verzenden 1 voor ontvangst. ) deze staat aangesloten op een muzieksysteem.

Tot hier gaat alles goed deze werkt ook nog.

nu heb ik een router gekockt een Icicu 300 n om verbinding te maken naar een 3e pc.
ik heb in mijn pc een usb stick en hij maakt ook verbinding. enkel geeft ie aan geen dns server dus geen internet.

nu wil ik wel in de router kruipen. enkel gaat dat niet. als ik de code 192.168.1.1 in voer kom ik dus in mijn eerste router. kan iemand me helpen internet te krijgen.

ps er zitten bij mij in de zaak 13 kanalen... weet iemand hoe ik kan achterhalen welke vrij zijn?

alvast bedankt!

beetje rare situatie daar bij jou. (snap het ook niet helemaal hoe jij het beschrijft.).

Om het juiste adres van je router van die pc te weten te komen is er een makkelijke procedure.

Start > uitvoeren.
In dat venster typ je: cmd
Dan krijg je een zwart venster te zien.
Daar typ je: ipconfig
Dan krijg je een antwoord met 3 belangrijke regels voor jou.

1ste regel = Ip adres
2de regel = subnetmasker (geen belang voor jou)
3de regel = default gateway oftewel het adres van de router waarlangs jij nu internet krijgt.

Meestal is het trouwens genoeg om in je dns setting OP DE COMPUTER het adres van de router te zetten.
Moest dat niet werken en je hebt een snelle oplossing nodig kan je nog steeds de dns gebruiken van open dns.

Deze zijn de volgende:

208.67.222.222
of
208.67.220.220

hopelijk helpt je dit al wat verder. Anders horen we het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan